Sunt puține ore de la închiderea finalizarea Summitul liderilor China-Europa Centrală și de Est (ECE), eveniment derulat în sistem video-conferință și prezidat de președintele Xi Jinping.
Așa cum s-a întâmplat de la preluarea guvernării de către forțele politice preferate de președitele Klaus Iohannis, România a promovat o atitudine de sfidare și proastă superioritate în relația cu China.
Reprezentarea României, inclusiv la evenimentele dedicate liderilor (așa cum a fost și cel de astăzi) a fost una lipsită de respect și onorabilitate, fiind din nou în fața unei „cârpituri” de ultim moment.
Am arătat deja (vezi AICI) că agendele publice ale reprezentanților României: președinte, premier, ministru de externe, au fost astăzi fără subiect. Mai simplu, niciunul nu a avut program.
China-ECE | Oportunități și viziune în secolul XXI
În condițiile în care majoritatea țărilor europene membre ale formatului China-ECE au fost reprezentate la nivel de președinte sau premier, România a făcut din nou notă discordantă, președintele, premierul și ministrul de Externe fiind ocupați, rolul de reprezentant revenind în cele din urmă tânărului Claudiu Năsui (35 ani), peste care a căzut onoarea să fie ministru al Economiei, Antreprenoriatului și Turismului.
Din verificarea gendei publice, niciunul dintre cei menționați: președinte, premier, ministru de externe, nu au avut astăzi program oficial, prin urmare au ales să sfideze relația cu China.
La rândul său, pe agenda ministrului Claudiu Năsui apare, la ziua de 9 Februarie 2021: „Nu sunt eveniment înregistrate în această zi”, situația care ne coduce la o singură concluzie și anume că desemnarea acestuia a fost făcută în ultima clipă și ca urmare a unui compromis politic în interiorul coaliției deja afirmată ca una împotriva relațiilor cu China!
România nu mai păstrează nici aparențele în relația cu China!
Anticomunismul prostesc promovat electoral de guvernările Iohannis se repercutează împotriva intereselor României și românilor de a avea și de a duce o viața mai bună. Pentru că o relație cu normală și de cooperare cu China este egală cu o economie mai vioaie! Asta înțelege și Germania, și Franța, și întreag Uniune Europeană, numai Bucureștiul pare că este … tâmpit! De ce? Avem două variante: fie guvernările Iohannis sunt formate cu adevărat din tâmpiți, fie tâmpții primesc ordine pe care le execută, pentru a asigura spațiu de manevră și pentru a nu deranja marii jucători europeni în relația cu China.
China va importa mărfuri de 170 miliarde USD din țările Europei Centrale și de Est
Oricum ar fi, atitudinea României la nivel politic, diplomatic și economic în relația cu China este una execrabilă, cu efecte și costuri pe care sunt convins că actualei puteri de la București nu-i pasă sub nicio formă! Asta în condițiile în care majoritatea românilor au o atitudine și un sentiment de prietenie față de China, cel puțin ca urmare a relației tradiționale consolidate până în 1990.
Din motive care nu țin de intersele economice naționale, Guvernul Iohannis de la București alungă și evacuează companiile chineze care doresc să investească în România!
Din aceleași motive, Guvernul de la București promovează o relație diplomatică și consulară absolut nocivă și distructivă în relația de reprezentare în China!
Nu în cele din urmă, Guvernul Iohannis, prin decizii care nu rezistă la testul transparenței și necesității, afectează inclusiv relația României de cooperare educațională și culturală cu China, astfel că profesorii și studenții din cele două țări întâmpină probleme grave. Asupra acestui aspect vom reveni cu altă ocazie.
În aceste condiții, iată, suntem în fața unei ecuații de gradul unu, cu o singură necunoscută (deoamdată): cât de mult vor putea distruge guvernanții preferați de Iohannis și protejați de UE și SUA, în relația României cu China?