XINHUA – România vinde societatea de transport feroviar marfă de stat

Grup Feroviar Român (GFR), operator feroviar de marfă, a reuşit, joi, să obţină pachetul majoritar de 51% al operatorului feroviar de marfă de stat – CFR Marfă, prin oferirea sumei de 202 milioane euro (266.640.000 USD), transmite agenţia oficială de presă chineză XINHUA.
„După şase ore de negocieri … putem declara un câştigător în cursa pentru privatizarea CFR Marfă şi acesta este Grup Feroviar Român”, a declarat ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.
Potrivit oficialului, GFR a oferit 202 milioane euro care urmează să fie plătite în întregime. Ofertantul câştigător va investi aproximativ 200 de milioane euro în companie, în următorii ani, şi 1,5 milioane euro pentru lucrări de mediu.
Guvernul a stabilit un preţ de pornire de 180 milioane euro pentru CFR Marfă, societatea având pierderi brute de 211 milioane lei (61,5 milioane USD), în acest an. Ultima dată când CFR Marfă a înregistrat profit a fost în anul 2007.
„Sperăm să se semneze contractul de privatizare în viitorul apropiat şi sperăm că CFR Marfă va deveni o companie pilot pentru România”, a spus Fenechiu, adăugând că contractul este programat să fie semnat săptămâna viitoare, iar termenul limită pentru GFR să vireze bani este de două luni, de la semnarea contractului.
GFR a rămas singurul ofertant în cursa pentru CFR Marfă, după ce asocierea româno-austriacă Transferoviar Grup – Donau Finanz şi compania americană OmniTRAX s-au retras. Ambele companii au contestat procesul de privatizare.
În ceea ce priveşte plângerile depuse de ceilalţi doi ofertanţi, ministrul a declarat că potrivit consultanţilor Ministerului nu există o bază juridică pentru care să fie luate în considerare.
GFR are aproximativ 9.000 de angajaţi şi deţine o cotă de piaţă de 30% din activitatea de transport marfă. Potenţialul monopol pe piaţă al GFR, după preluarea CFR Marfă, va fi analizat de Consiliul Concurenţei, a mai spus ministrul Fenechiu.
Vânzarea pachetului majoritar la CFR Marfă este parte a programului de reformă convenit de România cu creditorii internaţionali. Autorităţile de la Bucureşti au promis Fondului Monetar Internaţional (FMI) că vor desemna un câştigător al licitaţiei pentru CFR Marfă până la data de 20 iunie, cu puţin timp înainte de şedinţa de analiză a Consiliului FMI.
Grup Feroviar Român – GFR este cea mai mare companie de cale ferată privată din România şi una dintre cele mai mari din Europa de Sud-Est. Fondată în anul 2001, compania deţine operaţiuni de transport de marfă în România, Ungaria, Bulgaria, Serbia, Ucraina, Republica Moldova, Muntenegru şi Mozambic, precum şi producţie de automotoare şi operaţiuni de întreţinere în România, Ungaria, Serbia şi Ucraina.

Despre Dan Tomozei

gazetar din România
Acest articol a fost publicat în De departe ... România, Din presa chineză, România, Veşti din China. Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.