Revoluţia metroului din Beijing: 14 linii noi în 10 ani!

Statie de metrou in BeijingAutorităţile din Beijing au dispus creşterea preţurilor pentru călătoriile cu metroul şi autobuzul, beneficiul tarifelor mici urmând să fie înlocuite cu un preţ care creşte odată cu distanţa călătoriei.
Începând cu data de 28 decembrie 2014, când este prevăzută deschiderea a patru noi linii de metrou, tarifele la metrou vor creşte de la 2 yuani în prezent (1 leu) la 3 yuani (1,5 lei) pentru primii 6 kilometri. Costul călătoriei va fi între 3 şi 6 yuani, atunci când distanţa parcursă va fi sub 32 kilometri. Dincolo de această distanţă, în cost va fi adăugat câte un yuan pentru fiecare 20 de kilometri parcurşi.

Similar, preţul călătoriilor cu autobuzul în Beijing va creşte la 2 yuani (de la 0,40 în prezent). Cei care călătoresc pe distanţe de peste 10 kilometri vor trebui să plătească un yuani pentru fiecare 5 kilometri parcurşi.

Metroul din Beijing 2014Calculele efectuate de administratorii reţelelor de metrou şi autobuze din Beijing arată că valoarea medie a transportului va creşte de la 2 la 4,3 yuani pe metrou şi de la 0,54 la 1,13 yuani pe autobuze. Deţinătorii de carduri de călătorie vor continua să beneficieze de o reducere lunară a costurilor cuprinsă între 20 şi 50%, în funcţie de volumul călătoriilor.

Numărul de pasageri transportat de metroul din Beijing a fost, în 2013, de peste 3,2 miliarde, în creştere cu 350% faţă de anul 2007. de asemenea, nivelul subvenţiilor guvernamentale a ajuns de la 13,5 miliarde yuani, în 2010, la 20 miliarde yuani, în 2013.

Statia de metrou Tian Anmen BeijingAcum, reţeaua de metrou din Beijing avea 17 linii cu o lungime de 467 kilometri, în următoarea perioadă lungimea urmând să fie extinsă cu alţi 208 kilometri.

Metroul din Beijing. O evoluţie în ritm uimitor!

Proiectul metroului din Beijing a fost discutat pentru prima dată în anul 1953, iar în 1965 au fost demarate lucrările la Linia 1 (marcată cu roşu), care au fost finalizate patru ani mai târziu (1969), acesta fiind primul sistem de călătorie subterană în comun din China.Metroul din Beijing 2004Cea mai impresionantă dezvoltare a metroului din capitala Chinei a avut loc în perioaad 2004 – 2008. În perspectiva Jocurilor Olimpice de Vară 2008 de la Beijing, în urma unor eforturi impresionante, numărul liniilor de metrou a ajuns de la 3 la 10, pentru ca în 2014 să fie exploatate 17 linii cu 232 de staţii. Metroul din Beijing 2008Reţeaua subterană acoperă 11 districte şi transportă, în zilele de vârf peste 10,55 milioane de pasageri, cu un record de peste 11 milioane într-o singură zi.Statie de metrou la ora de varf in BeijingAdministraţia metroului din Beijing intenţionează să introducă, experimental, trenuri „fără pilot”, experimentul urmând să fie aplicat în acest an pe linia Yanfang.Metroul din Beijing 2015Sursa: China Daily

Despre Dan Tomozei

gazetar din România
Acest articol a fost publicat în China, Din presa chineză, Înţelege China, Veşti din China. Salvează legătura permanentă.

3 răspunsuri la Revoluţia metroului din Beijing: 14 linii noi în 10 ani!

  1. Pingback: Metroul din Beijing a crescut cu 6 linii și 232 kilometrii, în ultimii cinci ani! | Octavpelin's Weblog

  2. andrei spune:

    Remarcabila este reteaua de transport , are o organizare si un flux pe care in nici o capitala europeana nu l vei putea gasii. E mult mai usor sa te descurci in beijing decat aproape in orice alta capitala europeana. E curat in multe statii e aer conditionat iar informatiile pe care le gasesti in metru iti sunt de mare folos, astfel incat sa nu iesi pe o ,,iesire,, diferita fata de locul prin care sa iesi la suprafata….Da asa e .. Beijing e un trandafir… insa shanghai e un buchet….

    • Dan Tomozei spune:

      Este adevărat. Povestea metroului din Shanghai este mai impresionantă decât cea din Beijing. Măcar pentru că prima linie a fost deschisă, ATENȚIE!, în 1993.
      Acum, la Shanghai funcționează 14 linii de metrou, cu 329 de stații. Totul construit în 20 de ani, fenomen care include și extinderea liniei 11 care leagă Shanghai de orașul Kunshan, din provincia Jiangsu.
      Fără îndoială vorbim de capacitatea autorităților chineze de a controla realitatea, nicidecum altfel.

Lasă un răspuns la Dan Tomozei Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.