Cel mai mare petrolier din lume din clasa Suezmax și totodată singurul cu motor dublu capabil să funcționeze cu petrol sau GNL a fost lansat șa apă în portul orașului Guangzhou, din provincia Guangdong din sudul Chinei. Noua navă din dotarea marinei comerciale chineze va putea traversa Canalul Suez cu o capacitate maximă de încărcare de 158.000 de tone.
În timpul funcționării cu GNL, vasul poate reduce emisiile de dioxid de carbon cu 20%, emisiile de oxizi de azot cu 85%, iar emisiile de sulf și particule cu 99%.
Potrivit producătorului navei Guangzhou Shipyard International (GSI), motorul principal al vasului este alimentat de un sistem de înaltă presiune, cu presiunea internă a liniei de gaz fiind echivalentă cu cea a unei coloane de 3.500 de metri de apă. De asemenea, petrolierul este echipat cu un sistem de tratare a gazelor, care poate îndeplini cele mai noi cerințe în domeniul emisiilor.
China are în construcție un al doilea petrolier Suezmax, aflat în etapa de finalizare.
”Nava „Independența” a fost cel mai mare supertanc petrolier românesc. El a fost construit în 1977 la Șantierul naval Constanța.
Cu o capacitate de încărcare de 150.000 tdw, Independența a fost primul petrolier din această serie și clasă și era cea mai mare navă construită vreodată în România, fiind considerată nava amiral a flotei comerciale românești, un Titanic al flotei românesti.”