China reacționează și impune noi restricții produselor europene

Ministerul Comerțului din China (MOFCOM) a anunțat că va impune măsuri antidumping temporare împotriva coniacului importat din spațiul Uniunii Europene (UE), începând cu data de 15 Noiembrie a.c., la importul acestui produs fiind necesare depozite sau scrisori de garanție autorităților vamale din China în baza marjelor de dumping stabilite de minister.

Măsura MOFCOM este un nou răspuns la decizia unilaterală a Comisiei Europene (CE) de a lansa o anchetă antisubvenție cu privire la vehiculelor electrice Chineze (Ev), după ce în luna Iunie a.c. a declanșat o Anchetă antidumping la carnea și produsee din carnea de porc și produsele lactate din UE (vezi AICI și AICI)

Taxarea suplimentară care va fi aplicată produselor din UE variază între 30,6 și 39%. Între companiile incluse în lista antidumping se numără Martell&Co, Jas Hennessy&Co, E. E. REMY MARTIN&C°.

Potrivit ministrului chinez al Comerțului, Wang Wentao, ancheta antisubvenție declanșată de UE privind vehiculele electrice Chineze împiedică relațiile de cooperare între industriile auto chineză și europeană, fiind o preocupare majoră pentru ambele părți.

Mai mult, China solicită UE să oprească politizarea și transformarea în temă de securitzte a relațiilor economice și comerciale cu China, în condițiile în care este considerat că măsurile protecționiste adoptate de UE nu sunt în conformitate cu reglementările OMC și vor avea ca principal rezultate afectarea schimburilor economice și comerciale bilaterale.

În luna Iunie 2024, pe finalul primului mandat al Ursulei von der Leyen, Comisia Europeană a impuns taxe provizorii la vechiculele electrice chinezești, decizie care odată cu afectarea companiilor chinezești lovește și în companiile europene care produc vehicule electrice în China. (vezi AICI)

Companiile chineze vizate sunt BYD, ale căror mașini vor fi taxate suplimentar cu 17,4%, Geely (20%) și SAIC (38,1%). Urmare a deciziei CE, vor fi afectate inclusiv companiile auto europene și americane care produc vehicule electrice în China, cele mai importante fiind BMW și Tesla.

Decizia CE a fost adoptată după ce, în luna Mai 2024, SUA au decis creșterea tarifelor impuse mașinilor electrice produse în China de la 25 la 100%.

În luna August a.c., Ministerul chinez de Externe a avuzat Comisia Europeană că manifestă un comportament tipic protecționist și dominant politic, fapt care pune în pericol relațiile și cooperările bilaterale, prin fiind pus în pericol inclusiv procesul de tranziție ecologică. (vezi AICI)

Despre Dan Tomozei

gazetar din România
Acest articol a fost publicat în Analize - Comentarii, China, Din arhive, Din presa chineză, Europa, Înţelege China, Multilateralism ... în doi, Uniunea Europeană. Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.