CAPITAL – China şi-a pavat, la propriu, calea spre succes. Află cu cât saltă o infrastructură dezvoltată economia unei ţări
(…) „Foreign Policy” observă, însă, că, în prezent, doar China ia în serios investițiile în infrastructură, atât acasă, cât și în străinătate. Anul trecut, chinezii au investit circa nouă miliarde de dolari în dezvoltarea infrastructurii africane. Un alt milion de dolari l-au investit arabii, indienii și brazilienii. Harnici au fost chinezii și la ei acasă. Conform ultimelor statistici, China avea la finalul anului 2010 o rețea de autostrăzi de 76.000 de kilometri, întrucât dezvoltarea infrastructurii a fost prioritară în cadrul planului de stimulare a economiei, în valoare de patru mii de miliarde de yuani. Mai mult, asiaticii și-au propus să facă încă 79.000 de km de autostradă în următorii 10 ani. Potrivit raportului Băncii Mondiale în lipsa infrastructurii extinse China ar fi înregistrat creșteri anuale de 3%, nu de 9%, așa cum se întâmplă în prezent. … (…).
Textul integral AICI
ROMÂNIA LIBERĂ – Avansul tehnologic al Chinei: o minciună?
China a sărbătorit inaugurarea primului tren de mare viteză, considerat ca fiind unul dintre marile motive de mândrie ale naţiunii: o cale ferată mai avansată decât oricare alta şi care demonstrează superioritatea tehnologică a Chinei, relatează The Wall Street Journal. Cu toate acestea, pentru construirea reţelei de mare viteză a Chinei au fost necesare componente provenite din import. Astfel de componente au inclus sistemele de semnalizare care împiedică trenurile să se ciocnească, pe care inginerii locali nu le-au înţeles pe deplin, conform unor documente corporative şi declaraţiilor mai multor directori ai companiilor cu activităţi legate de sistemele de cale ferată din China şi din alte ţări. … (…).
Textul integral AICI
CAPITAL – Prăpăd pe bursele asiatice: China are mari dificultăţi financiare
Știri negative chiar de luni dimineața: Indicele Hang Seng de la Bursa din Hong Kong are o scădere de aproape 5%, cea mai gravă din acest an, investitorii fiind îngrijorați, atenție, de sănătatea financiară a Chinei. Mai mult, indicele bursei de la Tokyo, Nikkei 225, înregistrează o scădere de aproape 2,5%, motivul fiind același. Și cu asta, cel mai probabil am ajuns la vorbele lui Nouriel Roubini care doar săptămâna trecută spunea că trebuie să ne pregătim de o aterizare forțată a economiei chineze. China trebuie să-și schimbe radical modelul de creștere economică pentru că cel actual nu este sustenabil. Nu este prima dată când Roubini îi lovește din plin pe chinezi cu declarații. Ultima dată a făcut-o chiar la începutul acestei luni, când a declarat că pericolul recesiunii planează inclusiv asupra Chinei. … (…).
Textul integral AICI
COTIDIANUL – Populaţia lumii va atinge 7 miliarde de locuitori în octombrie 2011
(…) Potrivit ONU, în următorii 40 de ani vom asista la o schimbare a repartiţiei populatiei planetei. China şi India se vor afla în frunte, dar vor face schimb de mocuri. India va avea 1,69 miliarde de locuitori, iar China 1,3 miliarde. Cât despre Rusia sau Japonia, ele nu se vor mai afla în primele zece state cu cea mai numeroasă populaţie. În 2050, 86% din populaţia lumii va trăi în regiuni mai puţin dezvoltate, spre deosebire de 68% în 1950 sau de 82% în acest moment. … (…).
Textul integral AICI
CURIERUL NAŢIONAL – Un antreprenor român vrea să exporte scaune auto pentru copii şi va investi 7,2 mil. euro într-o fabrică
(…) Cepalis a intrat în afaceri în 2000 după ce a preluat o fabrică de textile din Paşcani, dar care în 2006 a dat faliment din cauza concurenţei mari din China. (…) „Am reuşit să bat China. Criza ne ajută în lupta cu China pentru că marile lanţuri de magazine nu vor să-şi mai facă stocuri şi nici firmele de logistică. Eu livrez produsele în 10 zile în toate cele 52 de ţări în care export. De asemenea, faptul că au fost multe accidente cu produsele fabricate în China mă ajută foarte mult”, a mai adăugat Cepalis. … (…).
Textul integral AICI