Micro-blogul „WEIBO”, noua revoluţie din China


„Weibo” sau micro-blogul se aşteaptă să remodeleze comportamentul internauţilor din China în următorii ani. Analiştii chinezi consideră apetitul pentru bloguri drept „noul copil care în curând se poate transforma în Goliat”, la care apelează inclusiv guvernul, autorităţile publice şi sectorul corporatist.
Fie că sunt postate texte scurte, fişiere audio sau video, blogul face progrese rapide în China şi remodelează fluxurile de informaţii. Spre deosebire de Twitter, blogul este relativ nou în China, având doar doi an de utilizare. Însă, în ciuda faptului că pare un concurent întârziat, weibo a început deja să remodeleze viaţa oamenilor din China.
Un „Weibo” tipic începe cu un „@”, înainte de numele utilizatorului, la fel ca la Twitter, şi are o limită de 140 de semne. Există, şi o excepţie. Compania de Internet Tom.com a stabilit limita “Weibo” la 163 de semne pentru a se potrivi cu 163.com, numele societăţii mamă. Spre deosebire de Twitter, un „Weibo” poate fi, de asemenea, o imagine, un mesaj vocal, o melodie şi un videoclip.
„Weibo” şi-a demonstrate forţa când prin intermediul mesajelor au fost localizaţi şi salvaţi 900 de muncitori chinezi blocaţi în Libia sau când internauţii din Nanjing, provincia Jiangsu, au condus o campanie pentru a opri tăierea copacilor de către compania constructoare de metrou.
Compania de Internet Tencent a anunţat că în luna februarie a acestui an numărul utilizatorilor de „Weibo” înregistraţi a ajuns la aproape 100 de milioane, iar compania Sina susţine că cifra s-a de afacere a crescut considerabil în urma acestor servicii. Este într-adevăr impresionant având în vedere că totul s-a întâmplat în mai puţin de doi ani, câtă vreme Twitter a avut nevoie de aproape patru ani pentru a construi o reţea de 195 de milioane de utilizatori.
Potrivit Tencent, utilizatorii de „Weibo” sunt în cea mai mare parte adolescenţi care folosesc serviciul de mesagerie instant QQ, care are aproape 630 milioane de conturi active. Centrul de Date Internet din China Internet (DCCI) susţine că numărul de utilizatori va ajunge la 253 de milioane până în 2013.
Cât de influent devine „Weibo” în China o demonstrează faptul că numărul <> campionului olimpic din 2004 la 110 metri garduri, Liu Xiang, au trecut de 10 milioane, depaşind fără drept de apel pe cei ai vedetei Lady Gaga de pe Twitter. Fostul şef al Google în China, Lee Kai-Fu, are şi el mai mult de 3 milioane de prieteni.
Potrivit unui raport pe anul 2010, prezentat de Universitatea de Comunicaţii din Beijing, „Weibo” a devenit a treia sursă-online de informaţii, după portalurile de ştiri şi forumuri. „În acest moment, „Weibo” serveşte mai mult ca un furnizor de conţinut şi diseminare şi nu este neapărat o platformă de socializare”, apreciază Zheng Yingqin, doctorant la Universitatea din Cambridge şi lector la Montfort University din Marea Britanie, specializată în tehnologia de informare, comunicare şi dezvoltarea socială.
Până la sfârşitul lunii august 2010, un total de 466 mari companii mass-media, inclusiv TV, radio, print şi reviste, au înregistrat domenii pe Sina „Weibo”. Mai mult, aproximativ 2.500 de companii din peste 30 de industrii, cum ar fi automobile, produse alimentare, de film şi divertisment au conturi aici.

Adaptare după China Daily

Despre Dan Tomozei

gazetar din România
Acest articol a fost publicat în Veşti din China. Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.