Alegerile din România de râs până în China

Afişul de campanie electorală al candidatului Gabriel Rădună, care cere încrederea alegătorilor din Iaşi, a ajuns subiect de râs pe forumurile de socializare din China, pentru sloganul: „Fur mai puţin ca ei!”.
Weibo.com, unul dintre cele mai puternice grupuri de socializare chineze, cu câteva sute de milioane de abonaţi, a făcut din afişul lui Rădună unul dintre subiectele fierbinţi de discuţie, principalele întrebări fiind: Cum nu este pedepsită o persoană care declară public intenţia de furt? sau Cum îndrăzneşte să candideze la o funcţie publică?
Lansat în urmă cu câţiva ani, serviciul Weibo, similar Twitter, a devenit cel mai puternic şi rapid sistem de comunicare pentru cei care utilizează Internetul în China. Dată fiind eficienţa acestuia de a lansa mesaje, la Weibo sunt abonate inclusiv instituţiile de stat guvernamentale chineze, alături de sectorul corporatist şi persoanele private. Toţi utilizatorii de Weibo sunt obligaţi, la deschiderea unui cont, să ofere datele personale de identificare (numele şi corespondentul CNP-ului românesc), automat verificate de sistemul electronic, regulă impusă de autorităţi pentru securizarea informaţiilor şi pentru identificarea emitenţilor de informaţii.

Despre Dan Tomozei

gazetar din România
Acest articol a fost publicat în Analize - Comentarii, România, Veşti din China. Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.