China încheie astăzi „Săptămâna de Aur”, eveniment legat de mini-vacanța ocazionată de Ziua Națională, 1 Octombrie. A fost prima „Săptămână de Aur” lipsită total de restricții pandemice, motiv pentru care atât numărul călătoriilor turistice interne, cât și cele externe au marcat noi recorduri.
Datele prezentate de Ministerul chinez al Culturii și Turismului arată că, în mini-vacanța de Ziua Națională, au fost înregistrate încasări de 753,43 miliarde yuani (104,68 miliarde USD), în creștere cu 129,5% față de 2022 și cu 1,5% față de 2019.
În aceste condiții, reafirm o teză prezentată cu diverse ocazii: modelul european al „Orașului de 15 minute” ar afecta puternic economia Chinei, o economie bazată pe rețele de transport extrem de bine puse la punct, care asigură deplasări pe distanțe de mii de kilometri în 5-10 ore, o economie care se bazează pe consumul intern, pe turism și toate tipurile de servicii aferente.
În plan intern, au fost înregistrate 826 de milioane de călătorii interne, pe rețelele feroviare, aviatice și maritime, în creștere de 71,3% față de anul 2022 și cu 4,1% față de 2019.
Potrivit Administrației Naționale pentru Imigrație din China, în ultima săptămână, au fost înregistrate 11,81 milioane de intrări (5,87 milioane) și ieșiri (5,9 milioane), de aproximativ 2,9 ori mai mult față de perioadă similară din 2022 și 85,1% din nivelul perioadei din 2019. Recordul zilnic a fost înregistrat pe data de 2 Octombrie, când ieșirile și intrările au fost de peste 1,67 milioane.
Pe de altă parte, consumul intern a înregistrat o creștere puternică în timpul mini-vacanței, cu o medie zilnică de consum de 153% peste nivelul din aceeași perioadă din 2019, și cu 254% în restaurante.
Shanghai a fost unul dintre cele mai vizitate orașe ale Chinei, cu 21,30 milioane de turiști, care au generat vânzări de servicii și bunuri de 29,24 miliarde de yuani, în creștere cu 29,7% față de nivelul din 2022.
Regiunea Autonomă Mongolia Interioară a primit 14,53 milioane de turiști interni în primele cinci zile, cu o creștere anuală de 5,38 ori și de 1,29 ori mai mmult față de 2019. Regiunea a înregistrat venituri din turism de 9,93 miliarde yuani, de 6,31 ori mai mult față de 2022 și 1,12 ori față de 2019.
Alte destinații extrem de solicitate au fost Beijing (6,89 milioane vizitatori, plus 11,9% față de 2022), Chengdu. Chongqing sau Hangzhou – care este în aceste zile gazda Jocurilor Asiatice.
Nu în ultimul rând, vânzările de biletele în cinematografele din China au înregistrat o creștere de 70% față de 2022, cu încasări de peste 2,5 miliarde yuani.
Este fascinant numarul din fiecare ramura de consum…imi sta mintea in loc. Ce spun unii si altii de 15 min ramane doar o prostie marca UE.
Pe cand din nou la Cristoiu?
Bună ziua. Când voi fi invitat și dacă voi avea ce să spun, în mod concret și util.
Gânduri bune.