China dezvoltă Drumul Mătăsii feroviar Europa-Asia

20170508_CNDY_omPrintsite_ASECT_CHN-BRO_NEW_006_006_omSpread-006China a finalizat, duminică, primul import de carne din Europa realizat cu ajutorul transportului feroviar, după ce o garnitură de tren cu vagoane frigorifice a ajuns la Chengdu. Garnitura încărcată la Tilburg (Olanda) cu 26,2 tone de carne de porc a traversat Germania, Polonia, Belarus, Rusia, Kazahstan și a intrat în China, după 13 zile, prin punctul de frontieră Alashakou – provincia Xinjiang. (Surse: Xinhua, Radio China Internațional, China Daily)

Transportul a marcat două premiere: primul import chinez de carne pe calea feroviară Europa-China și reducerea duratei de transport de la 45 de zile pe cale maritimă, la 13 zile.

Proiectul euroasiatic al transportului feroviar derulat de China în cadrul China Railway (CR) Express urmărește sprijinirea companiilor chineze și din țările implicate să își îmbunătățească prezența pe piețele din Asia Centrală și Europa.

Prima garnitură de tren care a legat China de Europa a fost lansată în luna martie 2011, între Chongqing și Duisburg (Germania). De atunci numărul garniturilor a crescut la 51, făcând legătura între 27 de orașe chinezești cu 28 de destinații în 11 țări.
Din 2011, au fost înregistrate peste 3.577 de ieșiri-intrări pe calea feroviară CR Express, fiind așteptat ca cifra să ajungă la 5.000, până în 2020. Mai mult, 70 de orașe din China au programate servicii regulate conctate la acest tip de transport, cel mai aglomerat fiind orașul Chengdu, de unde pleacă săptămânal zece trenuri.

Cea mai scurta rută între China și Europa este asigurată între orașele Chengdu și Lodz din Polonia, traseu efectuat în 12 zile, iar cea mai lungă rută leagă orașul Yiwu din provincia Zhejiang și Madrid (Spania), acoperind 13.052 kilometri în 18 zile.

Este interesant de observat proiectul de extindere a Drumului Mătăsii feroviar prezentat de China, proiect care (vezi foto) va ajunge în 2020 la 43 de centre de tranzit pe teritoriul chinez.

Una dintre rutele CR Express pleacă de la Chongqing și parcurge mai mult de 11.000 de kilometri, traversând China, Kazahstan, Rusia, Belarus și Polonia, înainte de a ajunge în Germania la Duisburg. Mărfurile încărcate la Chongqing sunt colectate din zona centrală a Chinei și din Asia de Sud-Est, fiind distribuite în 36 de orașe din 12 țări europene.

Din 2011, peste 1.000 de trenuri au călătorit pe linia de cale ferată Chongqing-Europa, în 2017 fiind programat să fie înregistrat un record de 500 de garnituri, față de 432 anul trecut. Calculele arată că transportul feroviar asigură furnizarea mărfurilor la destinație în 12-13 zile pentru Duisburg, față de 30 de zile pe calea maritimă. De asemenea, costurile sunt de numai o cincime din costul de transport aerian.

Trenurile CR Express intră în China prin trei puncte de frontieră: la Est, prin Manzhouli – în Regiunea Autonomă Mongolia Interioară; în zona Centrală, prin Erenhot în Mongolia Interioară; la Vest prin Alashankou și Khorgos în Regiunea Autonomă Xinjiang Uygură.20170508_CNDY_omPrintsite_ASECT_CHN-BRO_NEW_006_006_omSpread-006

About Dan Tomozei

jurnalist din România
This entry was posted in Analize - Comentarii, Asia, China, Drumul Mătăsii, EU Centrală şi de Est, Europa, Europa - Asia, Uniunea Europeană, Veşti din China, Înţelege China. Bookmark the permalink.

One Response to China dezvoltă Drumul Mătăsii feroviar Europa-Asia

  1. Maria Balasa says:

    Ar fi interesant de ştiut de ce România e ocolită.

Lasă un răspuns