China proiectează trenul de mare viteză care să ajungă, în două zile, din Beijing la Washington

Tren China-SUA 1Chinezii susţin că fără fantezie și curaj nu poţi ajunge în vârful ierarhiei mondiale. Așa s-a ajuns să fie prezentat cel mai îndrăzneț proiect feroviar de mare viteză care să unească Asia de America de Nord, traversând sub apă Strâmtoarea Bering. Mai mult, chinezii au trecut la etapa de testare a capsulelor feroviare submarine care vor putea rula cu peste 1.000 de kilometri pe oră. (Sursa: Weixin)

Linia feroviară este proiectată să înceapă la Beijing, să traverseze Federația Rusă prin Siberia, apoi printr-un tunel submarin Strâmtoarea Bering și Oceanul Pacific, pentru a ajunge pe continetul nord-american în Alaska. De acolo, va traversa Canada, pentru a ajunge în cele din urmă a în Statele Unite ale Americii. Distanţa de aproximativ 13.000 de kilometri va fi acoperită în aproximativ două zile, la o viteză medie 350 kilometri pe oră.

Tren China-SUA 2Pentru realizarea proiectului, se are în vedere înființarea unei companii feroviare chino-americane, eveniment prevăzut pentru anul 2019.

În prezent, cel mai lung tunel submarin este cel din Canalului Mânecii, care măsoară aproximativ 25 de mile. Noul tunel care va lega continentele Asia şi America de Nord şi va avea o lungime de 125 de mile marine (aproximativ 222 kilometri).

Pentru a testa condițiile de rulare în condiții subacvatice, constructorii chinezi de rețele de mare viteză derulează teste şi proiectează trasee care să lege oraşele Dalian şi Tianjin (400 kilometri) în doar 27 minute.

Tren China-SUA 3Între testele derulate de chinezi se regăseşte şi rularea capsule feroviare în interiorul unor tuburi subacvatice, pe baza tehnologiei levitației magnetice în vid. Lipsa oricărei rezistențe mecanice de frecare ar putea asigura o viteză de rulare de peste 1.000 km/ora, concurând serviciile aviatice. În condițiile unei rezistențe a aerului extrem de mică, transportul subacvatic ar asigura o economie de resurse de până la 70%.

Specialiștii susțin că noua variantă propusă va asigura un grad mai mare de siguranță a persoanelor și mărfurilor. “Vagoanele capsulă etanșă” utilizate pe căile de rulare submarine nu vor mai fi afectate de condițiile meteo. Mai mult, costurile de construcţie, gradul de poluare fonică şi noxe, precum și intervenția în mediu, vor fi diminuate la maxim.

La nivel mondial, doar SUA, Elveția și China derulează cercetări în domeniul tehnologiei levitației magnetice în tuburi vidate, China trecând la faza de testare globală.

Despre Dan Tomozei

jurnalist din România
Acest articol a fost publicat în Analize - Comentarii, China, Din presa chineză, Înţelege China, Veşti din China. Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns