Până în 2035, China își propune să dezvolte o rețea de drumuri naționale modernă, extinsă, complet funcțională, eficientă, ecologică, inteligentă și sigură, au anunțat, astăzi, reprezentanții Comisiei Națională pentru Dezvoltare și Reformă și ai Ministerul Transporturilor. Potrivit „Planului rețelelor de autostrăzi naționale”, China va ajunge la o lungime totală de aproximativ 461.000 kilometri de rețele rutiere moderne, din care 299.000 kilometri autostrăzi (de la 169.100 kilometri la finalul anului 2021) și 162.000 km de drumuri expres. (Foto: rețea rutieră Shanghai)
În prezent,rețeaua națională de autostrăzi din China este formată din 7 linii radiale capitale, 11 linii verticale Nord-Sud, 18 linii orizontale Est-Vest, 6 centuri regionale, 12 centuri metropolitane, 30 centuri urbane.
Cele 7 linii radiale capitale sunt: Beijing-Harbin (1.232 Km), Beijing-Shanghai (1.206 Km), Beijing-Taipei (1.942 Km), Beijing-Hong Kong- Macao (2.169 Km), Beijing-Kunming (2.537 Km), Beijing-Lhasa (3.540 Km), Beijing-Urumqi (2.764 Km).
În 2021, lungimea totală a autostrăzilor din China a crescut cu 8.100 kilometri. În ultimii 13 ani, lungimea autostrăzilor din China sa extins de 1,6 ori, de la 65.055 kilometri (2009), la 169.100 kilometri (2021).
100000 km/ 13 ani ≂ 7500 km/ an. Se dorește încă 130000 în următori 13 an, deci 10000 km/ an. Nici o problemă. Probabil, cei mai eficienți constructori de autostrăzi, cu siguranță vor construi în spațiul Asiei de Sud Est și ex URSS. Utilaje, personal tehnic, organizare.