China reflectată în presa de la Bucureşti – 22.11.2011

HOTNEWS – China, Rusia si Criza Financiara Europeana

Guvernul de la Beijing priveşte cu îngrijorare evenimentele politice şi financiare din ultimele săptămâni din Europa datorită dependenţei pe care o are economia Chinei faţă de evoluţia exporturilor. Ultimele previziuni macroeconomice se referă la o creştere a exporturilor din China către piaţă europeană de numai 15%, după ce, înainte de criză financiară actuală aşteptările fuseseră de 30%. Vice-preşedintele STRATFOR, Rodger Baker explică îngrijorarea Chinei, subliniind vulnerabilitatea internă a statului Asiatic. Disparitatea existentă la nivel social-economic între populaţia rurala şi cea urbană, precum şi deficienţele politicii de dezvoltare ale guvernului de la Beijing explică doar în parte atitudinea Chinei faţă de evenimentele cu care se confruntă Uniunea Europeană. … (…).
Textul integral AICI

EVENIMENTUL ZILEI – China: Recesiunea mondială a venit și nu mai pleacă

Viceprim-ministrul chinez Wang Qishan a propus, astăzi, în timpul unei runde de reuniuni comerciale cu funcţionari ai Statelor Unite, o serie de măsuri necesare pentru a face faţă unei recesiuni economice globale, fenomen pe care l-a calificat drept „cert” şi „cronic”, transmite EFE. „Pe fondul unui climat de nesiguranţă, putem să fim siguri de un singur lucru, respectiv de faptul că recesiunea economică globală provocată de criza financiară internaţională va fi un fenomen cronic”, a semnalat Wang, cu prilejul întâlnirii avute cu secretarul pentru Comerţ al SUA, John Bryson, la Chengdu – capitala provinciei sud-vestice Sichuan. … (…).
Textul integral AICI

ROMÂNIA LIBERĂ – Gunoiul unei persoane este comoara altei. Vezi cum arată cel mai popular magazin de vechituri din Beijing

Pe alee mică din Beijing se află Shop Swap, un mic magazin care vinde de toate, dar nu cumpără nimic. Clienţii magazinului nu plătesc cu bani pentru produsele pe care le achiziţionează, ci aduc la schimb alte obiecte, scrie businessinsider.com. Atunci când Robin Liao şi soţia sa Judy au deschis acest magazin nu erau siguri cum va evolua. La început, ei au vândut obiecte vintage false. Dar după aproximativ un an, cei doi au convenit asupra ideii unui magazin în care clienţii să schimbe produse vechi pentru credit. Practic, o revenire la vechiul sistem de troc din trecut. Cu ajutorul unui grup eclectic de prieteni, Robin şi Judy au umplut magazinul cu mărfuri din întreaga lume. … (…).
Textul integral AICI

ZIARUL FINANCIAR – BCE: Europa nu are nevoie de China pentru a rezolva criza datoriilor suverane

Europa poate rezolva fără ajutorul Chinei criza datoriilor suverane, care a lovit puternic mai multe economii din zona euro, a declarat, luni, Ewald Nowotny, membru al Consiliului Guvernatorilor Băncii Centrale Europene (BCE), citat de Bloomberg. „Există un grad ridicat de incertitudini, care afectează şi China, dar opinia mea este că Europa este şi trebuie să fie capabilă să-şi rezolve problemele singură. Dacă există investiţii din China, sunt binevenite, dar acesta este un trend pe termen lung. Pe perioadă scurtă şi medie, Europa este şi trebuie să fie complet capabilă să rezolve această situaţie”, a spus Nowotny, care face parte din conducerea BCE din postura de guvernator al băncii centrale a Austrie, scrie Mediafax. … (…).
Textul integral AICI

CAPITAL – Reversul medaliei: maşini chinezeşti „made in Italy”

În goana după reducerea costurilor companiile europene au tot închis fabrici în propria țară mutând producția în Asia. În ultimii ani se remarcă însă un fenomen în oglindă: asiaticii produc în Europa. Europenii s-au obișnuit deja cu ideea că majoritatea produselor achiziționate de pe propriile piețe au ca proveniență China sau India. Asta chiar dacă undeva, pe etichetă, mai scrie mic „Designed in Europe”. În domeniul mașinilor situația este puțin diferită. Capacitatea mare de producție de acasă, costurile majore de mutare a uzinelor în alte zone, eforturile guvernelor de a ține această industrie între propriile granițe, taxele ridicate pentru import și export și, mai ales, reticența cumpărătorilor europeni au obligat marile branduri auto să mențină producția în țările de pe bătrânul continent. Asta neînsemnând că, pentru cele mai promițătoare piețe din lume – China și India -, nu au fost construite de la zero noi fabrici în Asia. … (…).
Textul integral AICI

CAPITAL – Câte maşini vrea să vândă Volkswagen anul acesta în China

Volkswagen are ca obiectiv vânzarea a peste două milioane de maşini în China în acest an şi se aşteaptă ca avansul său să fie mai rapid decât al pieţei auto chineze, în următorii ani, a declarat luni Karl-Thomas Neumann, şeful operaţiunilor Volkswagen din China, prezent la Salonul Auto din Guangzhou, scrie Agerpres. Compania germană se aşteaptă ca piaţa auto din China să se extindă cu 8-10% în următorii ani, iar Volkswagen se aşteaptă să depăşească această creştere, a afirmat Karl-Thomas Neumann. Volkswagen, care colaborează în China cu firmele SAIC Motor Corp şi FAW Group, a vândut în perioada ianuarie-octombrie 2011 aproape 1,9 milioane de vehicule, cu 14,8% mai mult decât în perioada similară din 2010. … (…).
Textul integral AICI

CAPITAL – Revoluţie industrială în China. Milioane de roboţi iau locul muncitorilor prost plătiţi

După ani de zile în care a folosit la maxim forţa de muncă prost plătită, industria chineză arde etapele, anunţând introducerea în masă a roboţilor industriali. Iar startul îl dă gigantul Foxconn, unul dintre cei mai mari angajatori din lume. Terry Guo, preşedintele şi fondatorul Foxconn a anunţat încă din vară că doreşte să introducă roboţi în fabricile sale şi acum oferă şi datele exacte. Anul viitor, pe liniile de ansamblare de la Shenzen vor fi introduşi 300.000 de roboţi, produşi chiar de Foxconn într-un ritm de 1.000 de roboţi pe zi. Totuşi, spune Guo, anul viitor nu va face nicio concediere. În total, Foxconn are peste 1,2 milione de angajaţi, peste 400.000 fiind la uriaşele fabrici de la Shenzen. … (…).
Textul integral AICI

MEDIAFAX – Europa poate rezolva criza datoriilor suverane fără ajutorul Chinei

Europa poate rezolva fără ajutorul Chinei criza datoriilor suverane, care a lovit puternic mai multe economii din zona euro, a declarat, luni, Ewald Nowotny, membru al Consiliului Guvernatorilor Băncii Centrale Europene (BCE), citat de Bloomberg. „Există un grad ridicat de incertitudini, care afectează şi China, dar opinia mea este că Europa este şi trebuie să fie capabilă să-şi rezolve problemele singură. Dacă există investiţii din China, sunt binevenite, dar acesta este un trend pe termen lung. Pe perioadă scurtă şi medie, Europa este şi trebuie să fie complet capabilă să rezolve această situaţie”, a spus Nowotny, care face parte din conducerea BCE din postura de guvernator al băncii centrale a Austriei. … (…).
Textul integral AICI

HOTNEWS – Cadillac va ajunge să vândă peste jumătate din producţie în afară SUA datorită chinezilor avizi de maşini premium

Cadillac, marca premium a General Motors, vinde acum în afara SUA de câteva ori mai puţine maşini decât în ţara de origine, însă lucrurile se vor schimba până la sfârşitul deceniului când cererea venita din China şi din alte ţări va face ca exporturile să fie mai mari decât vânzările din SUA, spune vicepreşedintele de marketing al marcii, citat de Automotive News. Cadillac vinde maşini în 37 de ţări, însă SUA rămâne principala piaţă, iar încercările de a relansa marca în Europa nu au avut succes, vânzările anuale fiind de sub 3.000 de unităţi. … (…).
Textul integral AICI

ADEVĂRUL – China va depăşi economia SUA până în 2027

În următorii 15-16 ani, China va surclasa din punct de vedere economic Statele Unite ale Americii şi va deveni astfel liderul mondial, prognozează un analist de la Goldman Sachs citat de „The Telegraph”. El aduce drept argument producţia chineză de mărfuri ce se vor exporta intensiv. Jim O’Neill, şeful departamentului de administrare a activelor de la Goldman Sachs, susţine că „ultimele noastre cercetări ne-au condus la concluzia că exporturile Chinei, în special cele de mărfuri produse la nivel local, vor creşte atât de mult, încât China va depăşi SUA şi va deveni cea mai mare economie a lumiii”. O’Neill arată că această schimbare la nivelul liderilor mondiali „ar putea avea loc până în 2027 sau chiar ceva mai devreme”. … (…).
Textul integral AICI

Despre Dan Tomozei

gazetar din România
Acest articol a fost publicat în Din presa românească. Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.