JURNALUL NAŢIONAL – Două popoare, două meşteşuguri, un timbru
Ce ar putea avea în comun România şi Hong-Kong? Hong-Kong, una dintre cele mai dezvoltate metropole ale lumii, cu zgârie nori, cu lumini ca de Crăciun tot timpul anului. Cum am putea cunoaşte un loc fabulos cum este Hong-Kong, cu bulevarde largi, dar şi cu străduţe pe care abia încap doi oameni plus tarabele cu mâncăruri tradiţionale; cu mall-uri cu atâtea etaje încât nu ţii minte câte sunt sau zecile de mii de magazinaşe cu produse artizanale cum ar fi statuete şi bijuterii din jad, din mătase, din făină de orez şi aşa mai departe? Ei bine, marca poştală ar fi una dintre soluţii. La 24 noiembrie 2011 a fost introdusă în circulaţie emisiunea comună de mărci poştale România – Hong-Kong. Două frumuseţi, care nu fac altceva decât să te îndemne să cunoşti mai bine cele două locuri de pe pământ: România şi Hong-Kong. Ideea centrală a acestei emisiuni este promovarea tradiţiilor celor două popoare şi cunoaşterea reciprocă a acestor tradiţii. … (…).
Textul integral AICI
COTIDIANUL – Chinezii dau clasă Franţei chiar şi la vin
Chinezii au reușit să copieze şi gustul vinurilor franzuzeşti. „Sacrilegiu!” a strigat cotidianul La Tribune, în vreme ce Le Monde şi Le Figaro s-au făcut cu nu văd ştirea ruşinoasă. Dar supremaţia vinurilor chineze a fost stabilită într-o cometiţie „în orb”, de către 10 degustători francezi şi 10 chinezi. Vinurile chineze au obținut primele patru locuri ale topului unei competiţii de specialitate, desfășurate alaltăieri, în care cinci vinuri din regiunea Bordeaux și cinci din regiunea chineză Ningxia au fost îmbuteliate în sticle identice și doar numerotate, apoi date la gustat francezilor și chinezilor deopotrivă. … (…).
Textul integral AICI
CURIERUL NAŢIONAL – Apple vrea o cotă mai mare pe piaţa de smartphone-uri din China
Deşi cota de piaţă a companiei Apple pe piaţa de smartphone-uri din China – aflată în plină dezvoltare -, a crescut puternic în ultimii doi ani, datorită vânzărilor iconicului iPhone, rivalii agili vin rapid din urmă, creând o adevărată luptă pentru supremaţie. Întrebarea este, ce poate să reţină grupul Apple de a avea o cotă mai mare pe piaţa din China? iPhone-ul şi iPad o duc destul de bine pe piaţa din China, deşi de curând compania a pierdut dreptul de a mai folosi marca iPad în această ţară. Cele două gadget-uri pur şi simplu „zboară” de pe rafturile emblematicelor magazine Apple din Shanghai şi Beijing, şi chiar şi magazinele false o duc bine de pe urma lor. … (…).
Textul integral AICI
CAPITAL – Presa devine tot mai profitabilă… în China
În timp ce, la nivel mondial, afacerile cu ziare și reviste sunt într-un declin pronunțat iar numărul de titluri care dispar este în continuă creștere, în China situația este exact pe dos. Zeci de reviste au fost lansate doar în ultimul an, ridicând numărul de titluri la 9.884. Relansarea revistei BusinessWeek pe piața chineză a oferit publicației China Daily un bun motiv pentru a face o analiză a pieței de reviste din marele stat asiatic. Mai ales că toate cele 350.000 de copii tipărite au dispărut de pe tarabe în doar câteva zile. Astfel, conform General Administration of Press and Publication (GAPP), profitul realizat în 2010 de publisherii celor peste 9.000 de reviste a crescut cu nu mai puțin de 50% față de anul anterior până la valoarea de 1.9 miliarde yuani (298,7 millioane USD). Asta în timp ce vânzările au crescut cu doar 4,1% până la 15,7 miliarde yuani. … (…).
Textul integral AICI
GÂNDUL – Cenzura „tradiţională” nu mai are efect. China obligă microbloggerii să îşi folosească numele reale când postează pe Internet
Autorităţile de la Beijing au pus, vineri, în vigoare o nouă regulă conform căreia microbloggerii trebuie să se înregistreze pe reţelele de socializare folosind numele real înainte de a posta diverse mesaje, informează AFP. Noile reguli se aplică utilizatorilor weibo, echivalentul din China al reţelei de socializare Twitter, care locuiesc în Beijing şi îi includ şi pe cei care folosesc site-ul Sina, cel mai popular serviciu de microblogging chinez, care are, în prezent, peste 200 de milioane de utilizatori. … (…).
Textul integral AICI
EVENIMENTUL ZILEI – Havel, susţinătorul disidenţilor chinezi
Candidat aproape cu regularitate la Premiul Nobel pentru Pace, însă niciodată laureat al acestei distincții, Havel a rămas un susținător al celor activiștilor anti-comuniști din Cuba sau China. În 2010, Havel s-a adresat autorităților chineze, cerându-le să îl elibereze pe Liu Xiaobo, laureat al Nobelului pentru Pace în 2009, încarcerat de autoritățile comuniste de la Beijing. Scriitor ca și Havel, Liu Xiaobo este autorul Cartei 08, document publicat în decembrie 2008 de 303 intelectuali chinezi, în care cere libertate politică. Textul chinezilor a fost inspirat de Carta 77 din Cehoslovacia, lansată de disidenții cehi, în frunte cu Havel. … (…).
Textul integral AICI
ROMÂNIA LIBERĂ – Feriţi-vă de cadourile chinezeşti „otrăvite”
Multe produse din plastic „made in China”, inclusiv jucării, pot conţine substanţe de natură să provoace tulburări hormonale şi chiar unele forme de cancer, susţin specialiştii români în sănătate publică. Unele ţări din UE au sistat deja importuri de acest fel, iar România a introdus limitări consistente. Specialiştii în sănătate publică vă sfătuiesc să evitaţi în continuare încălţămintea, jucăriile, biberoanele şi alte produse din plastic aduse din China, spre exemplu tacâmuri, farfurii, casolete. În goana după cadouri, acestea pot fi mai atrăgătoare pentru familii, datorită preţurilor mici, însă pun probleme destul de mari pentru sănătate. „Conţin substanţe care pot provoca tulburări hormonale, pot duce la pubertate precoce, în cazul fetelor, afecţiuni ale testiculelor la băieţi, probleme de infertilitate în cazul adulţilor şi chiar cancer”, atrage atenţia profesorul Gheorghe Mencinicopschi de la Institutul de Cercetări Alimentare din Bucureşti. … (…).
Textul integral AICI
COTIDIANUL – Râul de sânge din China, simbolul Apocalipsei?
Nu e un simbol al Sfârşitului Lumii şi nici măcar al poluării: râul Jiang, care a devenit roşu, e un simbol al inconştienţei celor care l-au poluat. Un râu din China este atât de poluat încât are o nuanţă de roşu extrem de vie. Ce s-a întâmplat? Câteva fabrici deschise ilegal au aruncat o cantitate mare de colorant de culoare roşie. … (…).
Textul integral AICI