China reflectată în presa de la Bucureşti – 21.05.2012

MEDIAFAX – Compania chineză Alibaba ar putea răscumpăra de la Yahoo 20% din acţiuni, pentru 7 miliarde dolari

Grupul chinez Alibaba este aproape de un acord cu Yahoo pentru răscumpărarea unei participaţii de 20% din propriile acţiuni de la compania americană, pentru 7 miliarde de dolari, a declarat duminică pentru Bloomberg o sursă apropiată situaţiei. Achiziţia ar putea permite Alibaba, cel mai mare furnizor de servicii de comerţ electronic din China, să pregătească o ofertă publică iniţială în următoarele 18 luni, a afirmat sursa citată. Alibaba, susţinută de acţionarii Temasek Holdings, Digital Sky Tehnologies şi Silver Lake, vrea să finanţeze achiziţia atât din fonduri proprii, cât şi prin împrumuturi. Compania chineză încearcă de mai mult de un an să răscumpere acţiunile de la Yahoo. Reducerea participaţiei la Alibaba reduce amprenta Yahoo în China, cea mai mare piaţă din lume, şi creşte şansele ca grupul american să devină ţinta unei preluări, consideră Jordan Rohan, analist la Stifel Nicolaus & Co. … (…).
Textul integral AICI

GÂNDUL – Cel mai mare furnizor de servicii e-commerce din China ar putea răscumpăra de la Yahoo 20% din acţiuni, pentru 7 miliarde dolari

COTIDIANUL – Super-arma Chinei îi ia prin surprindere pe americani

Deşi americanii se aşteptau ca primele avioane militare J-20 ale Chinei să zboare începând cu 2018 sau chiar 2020, iată că două avioane de acest tip sunt deja operaţionale, arată imaginile publicate de wired.com. Lansarea J-20 nu este singura mare reuşită militară a Chinei. Cei de la Pentagon au remarcat uluiţi, anul trecut, că armatea chineză a testat trei submarine cu propulsie nucleară şi o navă de asalt „mult îmbunătăţită”. Mai mult, scrie wired.com, aceste realizări nu ar fi singurele, întrucât se pare că statul chinez nu lasă să se vadă toate realizările tale. Iar bugetul anunţat pentru dotarea militară, de 106 miliarde de euro, se pare că este mai mic cu vreo 50 de miliarde decât cel real. … (…).
Textul integral AICI

CAPITAL – În Asia, Ford mizează pe India. China e prea „aglomerată”

Americanii de la Ford sunt conștienți că în China e foarte greu să acapareze o parte mai mare din piață din cauza competiției foarte puternice. În India situația e diferită și investițiile rapide pot oferi constructorului o poziție dominantă. „Sunt foarte multe mărci care se luptă pe piața chineză. 90 după unele calcule. Pentru că sunt mai puțini competitori ne putem comporta mai bine din punct de vedere al cotei de piață, în India”, a declarat pentru CNBC președintele diviziei Asia-Pacific și Africa a grupului Ford, Joe Hinrichs. „Maruti Suzuki este în prezent jucătorul dominant pe piața indiană cu o cotă de 47%. Dar nouă ne convine direcția în care ne îndreptăm având în vedere că ne-am majorat cota de piață în ultimii doi ani. Avem capacități de producție, noi modele gata să intre pe piață și investiții în derulare”, a continuat oficialul Ford. … (…).
Textul integral AICI

Despre Dan Tomozei

gazetar din România
Acest articol a fost publicat în Din presa românească. Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.