Aflat în dezbatere publică, proiectul de lege „privind adoptarea unor măsuri referitoare la infrastructuri informatice și de comunicații de interes național şi condiţiile implementării rețelelor 5G” vine să evidențieze poziția de slugă a României în fața intereselor și conflictelor economice americane. (vezi AICI)
Dacă SUA au tot interesul să blocheze ascensiunea economică a Chinei, Guvernul de la București este gata să calce în picioare regulile economiei de piață, să intre DIN NOU în conflict cu Constituția României, să devin pasibilă de sancțiunile Organizației Mondiale a Comerțului.
Plecând de la FALSA premiză a riscurilor de securitate, proiectul de lege este o dedicație legislativă făcută de Guvernului Iohannis-PNL, pentru a sublinia în tusă groasă nivelul de slugărnicie la care este dispusă România acestor vremuri. Dacă forțe europece precum Franța, Germania sau Italia, resping presiunile americane, România de la capătul neinteresant al UE vrea să iasă în evidență cu orice chip.
Cu implicații financiare de zeci de miliarde de euro, proiectul de lege are spațiu de discuții publice doar două săptămâni, din 4 până în 17 August 2020. Altfel spus, Guvernul liberal vrea să arate stăpânului american că este dispus să renunțe la orice, inclusiv la interesele proprii, numai ca să facă pe plac.
DESPRE PARTENERIATE ÎN CRIZĂ: SUA și UE ne izolează, China și Rusia ne ajută!?
Încă din debutul documentului, poate fi observată dorința nedisimulată a Bucureștiului de a face pe plac intereselor SUA în plan economic și anume de a bloca liderul mondial în domeniul 5G, China!
Art. 1. – Prezenta lege are drept scop adoptarea unor măsuri referitoare la autorizarea producătorilor de tehnologii, echipamente și programe software utilizate în cadrul infrastructurilor informatice și de comunicații de interes național, precum şi în reţelele de comunicaţii electronice prin intermediul cărora se asigură servicii de comunicaţii electronice de tip 5G, denumite în continuare reţele 5G, în vederea eliminării riscurilor la adresa securității naționale și apărării naționale.
„Riscurile de securitate” sunt un refren al proiectului de lege și nu ai cum să te întrebi dacă actualul 4G nu este la fel de riscant precum este 5G sau deja la modă … 6G?
SUA, pe două limbi: una la București, una la Beijing!
Proiectul de lege menționează de cinci ori tema „securității naționale„, „ameninţărilor şi vulnerabilităţilor” la adresa securității naționale încât rațiunea te obligă la o întrebare de bun simț: pot americanii garanta o securitate doar pentru că partenerii strategici ai României?
Însă, ce suprinde și excede în mod flagrant interesul de securitate al României, este faptul că decizia de acordare a dreptului de licență 5G în România este acordată exclusiv premierului în funcție. Nu Consiliului Suprem de Apărare a Țării, nu Guvernului, nu Ministerului Apărării, nu ministerului direct legat de telecomunicații!
Art. 3. (2) Autorizarea prevăzută la alin. (1) se acordă, prin decizie a Prim-Ministrului, pe baza avizului conform al Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, denumit în continuare CSAT, în termen de maximum 4 luni de la data solicitării.
Altfel spus, CSAT emite un aviz prin care premierul în funcție dispune de capul lui (!?) securitatea României. Dacă acest proiect de lege nu reprezintă reale atacuri din „perspectiva riscurilor, ameninţărilor şi vulnerabilităţilor la adresa securității naționale și/sau apărării naționale” (Art. 5.1), atunci ce?
Să mai clarificăm o problemă de ordin speculativ și una de ordin economic.
Să afirmi că 5G poate spiona mai mult decât 4G demonstrează o lipsă de cunoaștere a realității. În fond, 5G are o puternică și vitală componentă în zona economică, inclusiv medicală. Aici ajungem la problema economică. Chinezii sunt câțiva pași înaintea SUA în dezvoltarea 5G (nu mai spun că deja sunt la etapa de dezvoltare 6G), fapt care pune americanul în situația de a pierde piețe, resurse și control. Asta duce la o nouă breșă în hegemonia SUA.
Adevăratul președinte al României!
Revenind la România, trebuie să acceptăm că în aceste vremuri este condusă de un Guvern condus de un partid – PNL – preocupat exclusiv să își conserve poziția. Pentru asta, liberalii și președintele Iohannis sunt în stare să vând toată țara, să spună românii la orice experiement de masă, numai PNL să rămână la putere.
Americanii sunt adevărații „șefi” ai României, ambasadorul la București, Adrian Zuckerman, având o mare parte din agenda zilnică ocupată cu vizitele și ordinele date guvernului și președinției de la București.
De ce ar interesa SUA riscurile generate de procesele economice la nivel național, internațional și instituțional (OMC) pe care România le riscă în relația economică cu Huawei și China? În nicio lege nu vom găsi scris că la București guvernul execută ordinele hegemonului, trecând în plan secund sau manifestând o criminală sfidare în fața intereselor naționale!
Pingback: Dezonoarea de a vrea să fii slugă în războiul SUA-CHINA! | Octavpelin's Weblog