Un pod feroviar cu două cări de rulare, cu o greutate de 460 de tone și la o întălțime de 20 de metri, a fost înlocuit în mai puțin de șase ore, pentru a nu perturba excesiv traficul feroviar, au anunțat oficialii orașului Gaomi, din provincia chineză Shandong. Evenimentul a avut loc zilele acestea, lucrările de reparație incluzând în principal îndepărtarea grinzilor deteriorate, plasarea grinzilor noi și procedurile de finisare/verificare.
Podul a fost afectat la data de 31 decembrie 2019, după ce a fost lovit de un camion de marfă încărcat agabaritic. După incident, rularea pe pod s-a făcut în condiții speciale.
BEIJING – Pod rutier cu opt benzi înlocuit în 30 de ore
Întregul proces de înlocuire a podului a fost asigurat de câteva sute de muncitori ai China Rail 14th Bureau Group Co., companie din cadrul China Railway Construction Corporation, supravegheată de administrația Comisiei de Supraveghere și Administrare a Activelor deținută de stat. Grupul este lider în proiectarea și construcția căilor ferate terestre, de mare viteză, a autostrăzilor, podurilor, tunelurilor și feroviar urban, în construirea de tunelurilor cu diametru mare și a tunelurilor subacvatice destinate traficului.
Procedura din aceste zile a devenit una normală în China, după ce în 2015 Administraţia drumurilor din Beijing a reuşit să înlocuiască un pod rutier cu opt benzi într-un timp record. Demontarea, înlocuirea şi refacerea căii rutiere au fost realizate în 30 de ore, structura supraterană având o greutate de 1.300 de tone.