Proștilor le-au murit lăudătorii, tot ce rămâne de făcut fiind o deșănțată și lipsită de bază laudă de sine. În această postură se găsește Ambasada României în China, ambasadă care printr-o compunere care poartă semnătura inconfundabilă a șefului de misiune se laudă cu prezența și cu un succes fulminant la un eveniment economic organizat la Shanghai.
În fața acestor auto-laude, probabil raportate la București, trebuie să spunem doar atât: 1. România nu a participat ca țară la eveniment ci la grămadă între țările Uniunii Europene și 2. România a fost atât de invitată și de vizibilă încât nu apare nici măcar pe materialele de promovare ale evenimentului (vezi foto sus)!
Cei curioși, pot intra pe pagina de Facebook (foto dreapta) a Ambasadei României la Beijing pentru a se delecta cu o compunere lipsită de echilibru. (vezi AICI)
De asemenea, pot lectura comunicatul de presă al evenimentului (vezi AICI) unde vor observa că singurele țări europene evidențiate sunt: France, Irlanda, Estonia, Belgia și Polania. România pur și simplu nu există.
Dincolo de faptul că Ambasada anunță participarea la un eveniment încheiat de trei săptămâni (probabil abia ieri au ajuns pozele), ca ultim argument pentru noua bătaie de joc produsă de Ambasada României în China stau chiar imaginile de la eveniment, promovate de însăși ambasadă, în care într-o singură imagine apare un produs românesc.
Ce spune asta? Că la evenimentul de la Shanghai nu a fost niciun reprezentant român, că produsele au fost trimise la gămadă cu multe altele din țările europene, și că imaginile au fost primite pachet de un terț aflat la eveniment.
Aceasta este prestația și prestanța diplomației românești și promovarea economică în China: zero activitate, minciună oficială și multă laudă de sine … pentru că cine și ce să verifice? Asta cu atât mai mult cu cât șeful de misiune de la Beijing a impus un blocaj total de acțiune reprezentanților diplomatici și economici români aflați la post, la Shanghai!