XINHUA – În România, două din trei hoteluri sunt de vânzare

Peste 70% dintre hotelurile din România sunt de vânzare, în condițiile în care industria nu este profitabilă, a declarat Dragoș Răducan, vice-președintele Federației Patronatelor din Turismul Românesc, preluat de agenția de presă XINHUA.
În România sunt scoase la vânzare hoteluri de două-trei stele, precum și hoteluri de cinci stele, afiliate la diverse lanțuri internaționale, a afirmat Răducan. Media de ocupare a hotelurilor din România a scăzut sub 30% anul trecut, mediul de afaceri fiind greu să fie profitabil din cauza taxelor mari și a costurilor la utilități.
„Unele dintre hotelurile scoase la vânzare au fost construite în timpul boom-ului economic, atunci când creditele erau ieftine, dar proprietarii de afaceri au descoperit mai târziu că nu sunt rentabile dacă nu sunt conduse de către profesioniști sau dacă locația nu a fost bine aleasă”, a spus Răducan.
Mulți proprietari, conștienți de faptul că un hotel s-ar degrada dacă sunt lăsate închise, încearcă să vândă sau să închirieze activele.
Numărul de hoteluri a crescut de la 1.111 unități în 2008, la 1.400 în prezent, iar numărul de hosteluri a crescut de la 46 la 178, la care se adaugă alte 500 de pensiuni urbane și rurale.
Dintre cele 1.400 de hoteluri din România: 28 sunt de cinci stele, 233 de patru stele, 663 de trei stele, iar 395 de două stele.

Despre Dan Tomozei

gazetar din România
Acest articol a fost publicat în De departe ... România, Din presa chineză, România. Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.