China – ECE | Pasaj maritim-rutier Pireu – Budapesta, pentru accelerarea comerţului

Pasaj expres, China - ECE 2014China şi trei ţări din Europa Centrală şi de Est (ECE) au stabilit, miercuri, construirea un „pasaj expres” pe uscat şi pe mare care să lege portul grecesc Pireu cu Budapesta, pentru a accelera transportul între China şi Europa.

Prim-ministrul chinez Li Keqiang a declarat că traseul va fi „o extensie şi o versiune îmbunătăţită” a proiectului de cale ferată care va lega capitalele Belgrad şi Budapesta, în noua etapă fiind conectate la China.
Pasaj maritim-rutier Pireu - Budapesta, ChinaVersiunea îmbunătăţită va lega portul maritim grecesc Pireu cu Budapesta, pe traseul Sud – Nord, având conexiuni în capitalele Skopje (Macedoniei) şi Belgrad.
Premierii din cele trei ţări vizate – China, Serbia şi Ungaria – au semnat un memorandum de înţelegere privind construcţia în comun a căii ferate Ungaria-Serbia. De asemenea, cei trei liderii au semnat acorduri privind facilitarea vamală, eveniment care urmează să fie înregistrat şi pe relaţia directă China – Grecia.

La finalizare, „pasajul expres” pe uscat şi pe mare va deschide un nou canal pentru importul şi exportul de produse între China şi Europa, a susţinut premierul chinez. Li Keqiang a adăugat că, pentru a stimula cooperarea, ar trebui construite mai multe astfel de culoare comerciale în condiţiile în care China este cel mai mare partener comercial al Uniunii Europene (UE), China cel mai mare partener comercial.

„Este de aşteptat ca traseul să crească nivelul transporturilor şi logistica regională, accelerând fluxul de persoane, produse, capital şi tehnologii. Acesta va fi un semnal bun pentru dezvoltarea globală echilibrată a Europei şi, de asemenea, pentru accelerarea integrării europene”, a declarat Li Keqiang, subliniind că „pasajul expres” maritim şi terestru va lega Marea Mediterană şi Dunărea.

Pasajul expres” maritim şi terestru vizează cooperarea între China, Ungaria, Serbia, Macedonia şi Grecia şi va conecta Budapesta, Belgrad, Skopje, Atena şi Portul Pireu, unul dintre cele mai mari porturi de containere din Europa.
Coridorul se va baza pe o legătură feroviară între Budapesta şi Belgrad, coridor care va fi construit şi finanţat de companiile chineze până în anul 2017.

De la Belgrad coridorul se va extinde în Macedonia, iar de aici în Grecia, Portul Pireu fiind un punct important de intrare în europa a produselor chinezeşti, cum ar fi haine, maşini de producţie, aparate de uz casnic şi piese pentru vehicule.

Compania chineză de transport maritim COSCO a preluat în concesiune, pentru 35 de ani, două dane din Portul Pireu, având în proiect transformarea acestuia într-un nou centru al comerţului continental, port de tranzit care să lege Balcanii, Marea Mediterană şi Africa.

REFERINŢE >>>
China promite 3 miliarde USD, fond de investiții pentru țările ECE
China şi România doresc accelerarea cooperării în domeniul energiei termo-nucleare şi transporturilor
TANJUG | Summit-ul CHINA – ECE, oportunitate pentru promovarea cooperărilor economice
Cooperarea România – China în cadrul formatului China – ECE
Perspectivele coperării China – ECE, în contextul relațiilor China – UE
Reuniunea China – Europa Centrală şi de Est, Belgrad 2014

Despre Dan Tomozei

jurnalist din România
Acest articol a fost publicat în China, CHINA-ECE, Belgrad 2014, Din presa chineză, EU Centrală şi de Est, Europa, Europa - Asia, Înţelege China, Uniunea Europeană, Veşti din China. Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.