Ambasada României la Beijing a cerut autorităților chineze demararea procedurilor specifice în cazul marinarului român dispărut pe 5 august de la bordul unei nave aflate în drum spre Portul Caofeidian, demersurile continuând și în prezent, dar misiunea diplomatică română nu se poate implica în anchetele aflate în curs de desfășurare, precizează, miercuri, Ministerul Afacerilor Externe (MAE), într-un răspuns la solicitarea AGERPRES.
MAE a fost sesizat în legătură cu situația cetățeanului român la data de 7 august 2015 de către familia acestuia. „În regim de urgență, Ambasada României la Beijing, în urma instrucțiunilor primite din centrala Ministerului Afacerilor Externe a notificat toate autoritățile locale competente din străinătate, solicitând demararea procedurilor specifice în astfel de cazuri. Menționăm că solicitarea inițială transmisă de Ambasada României la Beijing autorităților chineze în data de 8 august 2015, a fost reiterată în perioada imediat următoare, respectiv în data de 9 și 11 august 2015. Misiunea diplomatică română a ținut legătura cu familia cetățeanului român, încă de la momentul sesizării, informând-o în legătură cu toate demersurile întreprinse, ori de câte ori au existat elemente de noutate în caz”, se arată în comunicatul MAE.
Ministerul susține că demersurile Ambasadei României la Beijing continuă și în prezent, în limitele competențelor sale, iar misiunea diplomatică este în legătură atât cu autoritățile locale chineze, cât și cu familia cetățeanului român, fiind în așteptarea rezultatului anchetei care să clarifice circumstanțele dispariției marinarului.
„Menționăm, totodată, că misiunea diplomatică română nu se poate implica în anchetele aflate în curs de desfășurare, pe teritoriul altor state, competența exclusivă în acest sens revenind autorităților locale ale statului respectiv”, conchide MAE.
Familia marinarului român a informat miercuri presa că acesta a dispărut pe 5 august în largul Mării Galbene, în timp ce se afla pe vasul comercial Huahine, aflat sub pavilion maltez, la 180 mile est de coasta Chinei.
Petrică Mandeș, în vârstă de 57 de ani, era angajat în funcția de ofițer 1 mecanic. Avea o experiență de 30 de ani de lucru pe nave. În luna iulie 2015 a semnat primul său contract de angajare cu societatea Cardiff Crewing România, operatorul navei Huahine. (…) Textul integral AICI