PNRR – Viața ca o pensie pe … bicicletă!

România va avea ca „piesă de rezistență” reformele și „o serie de transformări esențiale, de la rădăcină”, pentru că a venit „momentul să ținem pasul cu Europa modernă”, ne anunță ministrul ZERO al fondurilor europene, Cristian Ghinea, copilul de casă al diabolicei Monicăi Macovei, fratele de cruce al mamei cătușelor, Laura Kovesi!

Și cu ce poate să înceapă reforma în România dacă nu cu sistemul de pensii care „va fi reformat, refăcut și pus pe baze solide”. Ghinea și Guvernul Iohannis ne informează că „trebuie să avem curajul să le spunem părinților noștri că ceva trebuie să se schimbe”, pentru că doar așa „investițiile masive din PNRR în autostrăzi, în păduri noi plantate, în reducerea abandonului școlar și toate celelalte, astfel încât toate aceste investiții să nu fie apoi risipite în sisteme dezechilibrate”.

În documentul trimis la Bruxelles în numele României, Ghinea afirmă că pensionarii sunt vinovați pentru că România nu are autostrăzi, păduri, școli, spitale etc.!

Aceste idei, incluse la pagina 7 din Rezumatul Planului Național de Redresare și Reziliență al României (PNRR), semnate de Ghinea, sunt reprezentative pentru gândirea fracturată a unui guvern compus din semidocți, frustrați și incapabili să înțeleagă că România este mai ales a vârstnicilor, acel segment de populație care au construit țara pe care ei o vând la bucată.

PNRR este o afacere de la un capăt, la celălalt, iar pentru felia pensii guvernarea lui Iohannis aruncă la bătaie, ATENȚIE!, exact 100.000.000 Euro! Este curios cum s-a ajuns la această cifră rotundă, cum la fel de interesante sunt și cele 4.000.000 Euro prevăzute pentru „Contract consultanță Banca Mondială pentru susținerea realizării noului cadru legal” al sistemului de pensii din România! (vezi RO RRP III.1 Fiscal Pensii Costing Pensii)

Adică, Guvernul PNL-USR/PLUS-UDMR aruncă patru milioane de euro pentru modificarea unei legi existente, pe care același guvern refuză să îl pună în aplicare.

O altă aberație cu care Guvernul lui Iohannis caută să prostească românii vizează salarizarea din sistemul bugetar care „va cunoaște o transformare esențială”, pentru se va introduce „meritocrația”, după modelul existent „la Comisia Europeană, astfel încât cei mai buni dintre noi să ajungă în serviciul public”!

Realizați că exact ministrul Zero al fondurilor europene vorbește de meritocrație? Exact guvernul care l-a promovat ministru la Sănătate pe unul care poate proba decât studiile liceale (Vlad Voiculescu)? Exact guvernul care a construit un grup de specialiști în pandemia Covid-19 exclusiv din exmatriculați și lipsiți de orice specializare și experiență?

Apoi, nici să dai Comisia Europeană ca bun exemplu în meritocrație nu este tocmai o chestiune de onoare! Ce merit au toți comisarii europeni numiți eminamente după un algoritm politic? Ce performanțe și în ce domeniu (altul decât al serviciilor secrete) are spre exemplu marele neprieten al României Frans Timmermans? Să fim serioși!

Dar, trebuie să ne ținem bine, pentru că „va fi adevărata revoluție în administrația publică. Vom reforma și vom depolitiza companiile de stat”! Cine? Guvernul care a politizat totul până la scindarea unei funcții în două, ca să ajungă la toți o sinecură?

Și dacă lipsea ceva aceasta este evident lupta anticorupție! Care este legătura știe numai Guvernul lui Iohannis care, prin PNRR, se angajează „să revigoreze lupta anticorupție”!

Oricum, la finalul acestui PNRR, românii vor avea „o Românie verde, de culoarea pădurilor”!

Mă întreb dacă, de la rezumatul lui Ghinea, până la ultima anexă, PNRR-ul nu a fost scris de cretini atent selectați?

Nu în cele din urmă, întregul Plan Național de Redresare și Reziliență al României (PNRR), gândit de coaliția de guvernare a lui Iohannis, este un nou atac politic, o nouă acțiune electorală care se adresează exclusiv generațiilor cu rucsac, scuter electric și bicicletă. În egală măsură, este un atac politic la adresa suveranității României și generațiilor care au construit România, adică la acea parte dintre români care au dreptul la pensie. Pentru a sintetiza, cele 1350 de pagini ale PNRR și Anexele cu alte sute de pagini sunt o viziune imbecilă despre „România … pe bicicletă”, pentru că numai călare pe bicicletă se va face „România modernă și reformată”.

Dar, dacă tot este despre biciclete, să ne uităm la câteva cifre. Temele care privesc bicicleta, traseele velor, platforma națională E-Velo, rețeaua și magistrala EuroVelo, cicloturismul, însumează 114 mențiuni.

Spre comparație, trimiterile care privesc agricultura însumează 120 de mențiuni!

Dar, ce-i trebuie României autostrăzi, infrastructură, dezvoltare economică, dacă, ATENȚIE!, guvernul lui Iohannis vrea să circule cu bicicleta de la Marea Neagră până la Atlantic!

„Aceste investiții vor contribui la asigurarea continuității unor rute transnaţionale pe teritoriul României, având în vedere faptul că magistrala EuroVelo 6 are un traseu care începe de la Atlantic şi se termină la Marea Neagră, iar EuroVelo 13, de la Marea Barents până la Marea Neagră, traversând teritoriul mai multor state.”

Și nu doar atât! Bicicleta în guvernarea lui Iohannis ne mai ajută la ceva. ATENȚIE!

„Valorile revoluției nu se reflectă în spațiul public dincolo de o comemorare prin memorie a evenimentelor, spațiile urbane aferente nu oferă o calitate urbană care să permită locuitorilor și vizitatorilor să parcurgă traseul pe jos sau cu bicicleta, să se poată opri în siguranță, să poată petrece timp în ele, să comunice și să se informeze despre revoluția din 1989.”

Cât reprezintă, în cifre, obsesia guvernului Iohannis pentru biciclete? 197,65 milioane Euro!

Prin comparație, alocația prevăzută pentru biciclete reprezintă 50% din alocația prevăzută pentru investițiile reale în infrastructură!

Și, în ciuda faptului că PNRR menționează de 1.965 de ori termenii investiții/investiție, nu ai cum să nu observi că a doua cea mai mare alocare financiară aparține Pilonului VI. România Educată (3,606 miliarde Euro)!

Cum au ajuns gânditorii PNRR să plagieze tocmai numele falsului proiect de țară lansat de marele demagog Iohannis? Evident, este o altă coincidență produsă de guvernul slugilor!

Am lăsat la finalul acestui text subiectul infrastructură: „Transport rutier, feroviar și alte moduri sustenabile de transport”, cuprins în PNRR pentru că toate trebuie să aibă un sfârșit!

Da!

Pentru: CNCF CFR SA, SNTFC CFR Călători și Metrorex va fi sfârșitul, pentru că prin PNRR suntem anunțați că acestea vor fi trecute în administrare privată, fiind vizată „îmbunătățirea managementului performanței conform principiilor de guvernanță corporativă”!

Care este alocația bugetară pentru Transport rutier, feroviar și alte moduri sustenabile de transport (Pilonul I, Cap. 1.4.)? Doar 7,620 miliarde Euro cu care guvernarea, în realitate, va face o serie de investiții, după care va înstrăina și ultimele societăți de stat. Dar, o va face responsabil … îndatorând și mai mult România!

Iar asta se întâmpla oricum, a ținut să ne clarifice premierul Cîțu-mâțu-securică :

Aceste reforme le făceam oricum, chiar dacă nu exista acest PNRR. Sunt reforme la care ne-am angajat, această coaliţie s-a angajat să facă aceste reforme, această coaliţie a câștigat voturile românilor, promovând aceste reforme, erau reforme pe care le făceam oricum. Acum avem și susținerea financiară a acestor reforme prin acest PNRR.

Documentele pot fi consultate AICI

Despre Dan Tomozei

gazetar din România
Acest articol a fost publicat în Analize - Comentarii, De departe ... România, Din arhive, România, Uniunea Europeană. Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.