Lucrările de construcție la structura de bază a Podului Xiang’an, proiect cu o lungime totală de 12,37 kilometri, din care 4,5 kilometri peste mare, care face legătura între zona continentală chineză și Insula Xiamen din provincia Fujian, au fost finalizate după numai trei ani și aproape două luni.
Proiectat pentru o viteză de rulare de 80 de kilometri pe oră, lucările la noua construție au fost demarate la data de 14 Iulie 2019, urmând ca podul să fie deschis circulației până la finalul acestui an. (Surse: Xinhua, Ecns.cn, xmnn.cn, China Daily)
Podului Xiang’an va deveni a doua cale rutieră care va face legătura între zona continentală și Insula Xiamen, în prezent existând un singur tunel marin care leagă cele două zone.
Zhang Jianbin, directorul companiei de construcții care asigură construcția podului, a declarat că arhitectura și procesul de construcție folosite la Podului Xiang’an sunt similare celor folosite la Podului Hong Kong-Zhuhai-Macao (cu lungimea de 55,5 kilometri, finalizat în Februarie 2018), mai exact este o construcție din blocuri prefabricate.
Noul pod Xiang’an va îmbunătăți rețeaua rutieră urbană din Xiamen, fiind așteptat să stimuleze dezvoltarea integrată a economiei orașului.
Toată admirația !