FINANCIARUL – Grupul chinez YGM cauta achiziţii europene
Distribuitorul YGM Trading intenţionează să cumpere marci de lux europene pentru a-şi consolida portofoliul în China, o piaţă promiţătoare şi care are şanse să devină numarul 1 mondial în acest sector, în urmatorii 10 ani. YGM deţine deja licenţe pentru Aquascutum în Asia şi pentru Guy Laroche. (…).
Textul preluat de AICI
FINANCIARUL – Nestle, interesat de Hsu Fu Chi
Compania elveţiana Nestle, liderul pieţei mondiale de produse alimentare, negociază cu grupul Hsu Fu Chi, cel mai mare producător de dulciuri din China, o eventuală preluare. Valoarea de piaţă a societăţii chineze este estimată la 2,6 mld. $. „Din punct de vedere strategic, tranzacţia va fi benefică, pentru că va deschide pentru Nestle o piaţă de 6 mld. $”, a comentat Andy Smith, de la MF Global. (…).
Textul integral AICI
GÂNDUL – A devenit o economie puternică într-un an, cât altele în şapte, dar se clatină din temelii. Pericolul clasei de mijloc chineze
Liderii chinezi nu recunosc cu usurinta starea de fapt a economiei chineze, insa, premierul Wen Jiabao a pus punctul de i chiar din 2007 cand a descris-o drept „instabila, lipsita de echilibru si nesustenabila”, scrie The Economist. In schimb, multi lideri straini s-au grabit sa laude China pentru modul in care a tinut piept crizei economice, dar Wen a fost de neclintit in opinia sa. (…).
Textul integral AICI
ZIARUL FINANCIAR – Bomba cu ceas a Chinei: împrumuturile acordate municipalităţilor
Creditele neperformante acordate administraţiilor locale chineze sunt o problemă pe care Beijingul o subestimează, avertizează agenţia de rating Moody’s, scrie BBC News. Băncile chineze au împrumutat administraţiilor locale 8.500 mld. yuani (910 mld. euro) în 2010 pentru a impulsiona creşterea economică, conform datelor oficiale. Moody’s atrage însă atenţia că valoarea reală a împrumuturilor ar putea fi cu 3.500 mld. yuani (370 mld. euro) mai mare decât au estimat auditorii statului. (…).
Textul integral AICI
JURNALUL NAŢIONAL – Chinezoice, whisky şi maşini rapide
Femeile din China cumpără mai multe maşini rapide şi mai mult whisky decât cele din statele occidentale, în timp ce bărbaţii cumpără mai multe genţi şi creme de faţă, scrie Financial Times, citat de Agerpres. Femeile din China şi-au crescut cheltuielile pentru bunuri de lux de două ori mai repede decât bărbaţii, ceea ce a determinat companiile occidentale să încerce să înţeleagă ce le motivează. „În China femeile sunt ambiţioase… aşa că ele cumpără mai multe produse de mare putere decât cele din SUA sau Europa. O femeie are nevoie aici să-şi arate puterea într-un mod care nu este necesar pentru cele din Occident”, a declarat directorul unei agenţii de publicitate din China. (…).
Textul integral AICI
FINANCIARUL – Japonia poate spulbera dominaţia Chinei pe piaţa metalelor rare
În ultimele şase luni, preţul acestor minereuri a cunoscut o creştere puternică după decizia Beijingului de a restricţiona exporturile sale. Cercetătorii niponi au depistat pe fundul Oceanului Pacific un uriaş zăcământ de metale rare. O descoperire care ar putea priva China, primul producător mondial, de o puternică pârghie de presiune şi va asigura independenţa industriei japoneze de microelectronică. (…).
Textul integral AICI
CAPITAL – Cel mai mare pod de la chinezi: Abia l-au deschis şi deja are probleme
Se zice că este suficient ca un avion să aibă un singur șurub chinezesc și deja are infinit mai multe „‘șanse” de prăbușire. Evident că nu trebuie generalizat, însă un lucru este cert: lucrurile „made in China” nu sunt renumite ca fiind de foarte mare calitate. Mai mult, încep și ei să se confrunte şi să recunoască acest adevăr şi să-l publice într-o presă pe care mulţi o consideră controlată de stat. Cert este că slaba calitate a unui colos de infrastuctură ca cel despre care vorbim ar putea deveni dezastruoasă. Mai mult, acest lucru devine îngrijorăor, date fiind recordurile de infrastructură pe care le tot înregistrează China în ultima perioadă. (…).
Textul integral AICI
ROMÂNIA LIBERĂ – Rusia a redus simţitor importurile de vinuri moldoveneşti
(…) Drept rezultat, dacă până în 2006 pe piaţa rusă se exportau 80% din producţia de vinuri a Republicii Moldova, în prezent se exportă doar 24%. În schimb, au crescut semnificativ exporturile de produse alcoolice moldoveneşti în Europa şi chiar China, care într-un singur an a majorat de peste 6 ori importurile de vin din republică, subliniază cotidianul rus. … (…).
Textul integral AICI