Lucrările de contrucție la Podul Peljesac (Dubrovnik-Neretva), care traversează Golful Mali Ston din Marea Adriatică, proiectat cu o lungime de 2,4 kilometri, 55 metri înălțime și patru benzi, avansează potrivit planurilor, a declarat premierul croat Andrej Plenkovic. Podul va lega zona de Sud a Croației, cu zona continentală europeană.
Aflat zilele acestea pe șantierul unde responsabili de proiect este consorțiu chinez condus de China Road and Bridge Corporation (CRBC), premierul a apreciat faptul că în ciuda pandemiei COVID-19, lucrările nu au fost sistate, chiar dacă eschimbul direct de experiență chino-croat a fost afectat de închiderea zborurilor.
CRBC a câștigat licitația pentru prima fază a podului și căilor de rulare în luna ianuarie 2018, cu angajamentul de finalizare a lucrărilor în 36 de luni, de la demarare construcției, eveniment marcat la sfârșitul lunii iulie 2018.
Ministrul croat al Apelor, Transporturilor și Infrastructurii, Oleg Butkovic, a declarat că podul și căile terestre de conectare ar trebui finalizate până la sfârșitul anului viitor, cel mai târziu.
Căile de acces spre pod vor fi realizate, potrivit contractului semnat de autoritățile croate, de consorțiul Strabag (Austria) – Avax (Grecia). Lungimea căilor de acces va fi de 12 kilometri (la Nord), proiectate să fie realizate în 33 de luni, și de 18 kilometri (la Sud) proiectat să fie realizate în 28 de luni.
Valoarea totală a proiectului Podului Peljesac și a căilor de acces este de 413 milioane USD (225 milioane USD pentru pod), finanțarea fiind asigurată în 85% (357 millioane euro) de Comisia Europeană, prin fondul de Coeziune.
Surse: China Daily, Croatia Week, NBC News, SEENEWS
Nu îmi aduc aminte și nu cunosc o lucrare cu titlul de mare investiție, făcută de o firma, companie Chineză, executata în vre-o tara din lume, să sine reclamate de proastă execuție.
Dar știu o companie Americană, Bechtel, care a tras o țeapă României egală cu suma plătită de România,….Uniunii Sovietice drept despăgubiri de război.