ROMÂNIA LIBERĂ – De ce este China o mină de aur pentru BMW
Compania BMW va deschide un nou studio de design în Shanghai la sfârşitul acestui an, potrivit caranddriver.com. Locaţia noului studio este una strategică având în vedere creşterea rapidă a influenţei Chinei asupra industriei de automobile la nivel mondial. BMW speră să îşi consolideze astfel supremaţia pe piaţa chineză, unde a vândut un total de 183,328 de unităţi anul trecut. China este a treia cea mai mare piaţă de vânzare pentru companie după Germania (267160 de vânzări) şi Statele Unite (266580 de vânzări).
Textul integral AICI
ROMÂNIA LIBERĂ – 25 de ani de la Cernobîl: Ce se ascunde în spatele dezastrelor nucleare
(…) … Din 29 de ţări care deţin energie nucleară în acest moment, 12 au peste 10 reactoare şi constituie 72 % din numărul total. Aceste ţări sunt Statele Unite, Franţa, Japonia, Rusia, Coreea de Sud, India, Marea Britanie, Canada, Germania, Ucraina, China şi Suedia. Din cele 33 de incidente nucleare care au avut loc de-a lungul timpului, 22 au avut loc în opt ţări din cele 12. (…)
Textul integral AICI
ROMÂNIA LIBERĂ – Unde ar putea fi construită viitoarea centrală nucleară din România
(…) … Accidentul de la centrala japoneză Fukushima, de luna trecută, a determinat mai multe state să-şi revizuiască politica în materie de energie nucleară, dar ţări emergente, ca India şi China, au anunţat că plănuiesc să ridice zeci de reactoare în următorii ani. (…)
Textul integral AICI
FINANCIARUL – Lufthansa, Singapore Airlines si Emirates sunt cele mai scumpe branduri de companii aeriene
(…) … Nimic senzational, ar spune Bisignani, potrivit caruia „China va deveni in scurt timp cea mai mare piata aeriana a planetei”. Judecand dupa cifrele oficiale, din cei 800 de milioane de pasageri care vor urca, la nivel global, la bordul avioanelor, 380 de milioane vor folosi China fie ca tinta a calatoriei lor, fie ca punct de tranzitie. (…)
Textul integral AICI
BURSA – UBS stimulează bursele europene
Acţiunile „China Life Insurance” Co., cel mai mare asigurator din China, au scăzut cu 2,2% pe piaţa din Hong Kong, la 29 de dolari HK. Compania şi-a redus cu 22% profitul net în primul trimestru, la 1,2 miliarde dolari. Titlurile „Mitsubishi” Corp., cea mai mare casă de comerţ cu materii prime din Japonia, au coborât cu 1,2%, la 2.162 yeni. Acţiunile „Jiangxi Copper” Co., cel mai mare producător de cupru din China, au scăzut cu 0,4% pe piaţa din Hong Kong, la 27,20 dolari HK.
Textul integral AICI
BURSA – FMI: Economia Chinei – mai mare decât cea a SUA, în 2016
Economia Chinei o va depăşi pe cea a Statelor Unite ale Americii în 2016, conform unei estimări publicate ieri, de Fondul Monetar Internaţional (FMI). Potrivit FMI, Produsul Intern Brut al Chinei va creşte de la 11.200 miliarde dolari în 2011 la 19.000 de miliarde dolari în 2016, în timp ce economia SUA va spori de la 15.200 miliarde dolari la 18.800 miliarde de dolari, în acelaşi interval. Prognoza FMI se bazează pe „paritatea puterii de cumpărare” din China şi SUA.
Textul integral AICI
EVENIMENTUL ZILEI – Economia chineză ar putea fi încetinită de bula imobiliară
În ritmul actual, economia chineză ar putea să o depăşească pe cea a SUA în 2016, potrivit estimărilor Fondului Monetar Internaţional (FMI). Totuşi, bula imobiliară din această ţară şi creşterea semnificativă a consumului ar putea conduce la o criză economică, aşa cum s-a întâmplat recent în restul lumii.
Textul integral AICI
ADEVĂRUL – Datoriile SUA trimit lumea într-o nouă criză
(…) … Problemele americanilor s-au reflectat la nivel mondial, afectând mari puteri precum China, Japonia şi Uniunea Europeană, dar şi ţări emergente precum Turcia, Indonezia, Malaysia, Taiwan sau Filipine. Mai mult, un raport al FMI arată că era supremaţiei SUA va lua sfârşit în 2016, când China va deveni cea mai puternică economie din lume. (…)
Textul integral AICI
GÂNDUL – CHINA caută un NUME „CU REZONANŢĂ” şi un LOGO „SCLIPITOR” pentru PROGRAMUL EI SPAŢIAL
Autorităţile chineze le-au lansat cetăţenilor un apel pentru a găsi un nume şi un logo pentru viitoarea staţie spaţială, scrie Washington Post. Prin acest demers, autorităţile chineze vor să îi apropie pe cetăţeni de programul spaţial şi să înlăture „misterul” care planează în jurul acestuia, comentează sursa citată. La opt ani după ce a devenit a treia ţară care a trimis un astronaut în spaţiu (după Rusia şi SUA), China se pregăteşte să lanseze, până la sfârşitul lui 2011, primul modul al staţiei spaţiale. Autorităţile caută acum un nume pentru staţie (care va fi terminată până în 2020) şi pentru nava care va asigura transportul astronauţilor.
Textul integral AICI
GÂNDUL – Geoană, despre Constituţia ungară: Când apeşi frâna prea repede, rişti ca pasagerii să se lovească
(…) … „… O Europă puternică şi unită poate echilibra balanţa în ceea ce priveşte forţa puterilor emergente, sau re-emergente, precum China sau India”, scrie Geoană. (…)
Textul integral AICI