Departamentul Legislativ a stabilit iar președintele Klaus Iohannis a anunțat că „nu rezultă cu claritate care este interesul social general vizat” de Legea pentru declararea zilei de 4 iunie Ziua Tratatului de la Trianon, motiv pentru care s-a adresat Curții Constituționale a României pentru a constata neconstituționalitatea legii adoptate de Parlamentul României. O contestație în trei puncte, toate proaste și forțate!
Putem vorbi de „Cele trei proaste din Trianonul președintelui Iohannis!”, pentru a sublinia nu doar impostura celui care reprezintă cu tristețe România, ci mai ales incompetența și slugărnicia slujbașilor de la Cotroceni care nu au decența să îi răspundă președintelui Iohannis că ceea ce face este anti-românesc!
Pe scurt, Iohannis și întreaga echipă prezidențială reproșează legii dedicate Zilei Tratatului de la Trianon că, așa cum am arătat deja: 1 – „nu rezultă cu claritate care este interesul social general vizat”, 2 – un asemenea eveniment „poate fi de natură să dea naștere unor evenimente contrare celor urmărite de legiuitor”, 3 – „Societatea Română de Radiodifuziune și Societatea Română de Televiziune, în calitate de servicii publice, vor include în programele lor emisiuni ori aspecte de la manifestările dedicate acestei zile”.
Pentru un om sănătos din punctul de vedere al educației generale, numai aceste paragraf ar fi suficiente pentru a înțelege că președintele reales al României este nu doar repetent la Istorie, ci și un impostor care dispune după bunul plac și mintea-i limitată de resursele și bunătatea românilor.
TRIANON – Prostituția liberală și REnegarea istoriei!
Dacă afirmă că nu este in interesul general să fie conștientizat momentul recunoașterii României Mari, Klaus Iohannis ne lasă două variante pentru a-i înțelege demersul: ori este un prost grămadă, ori este un impostor care face jocul intereselor străine!
Orice om cu minimă decență înțelege că Tratatul de la Trianon este documentul care a fixat în matca firească, fie și temporar, granițele României. Nu este prima lecție la care profesorul Iohannis este repetent. La fel cum repetentă este „sesizarea de neconstituționalitate” cu cele trei puncte, pe care le voi prezenta succint în cele ce urmează, cu o parte dintre ridicolele și inacceptabilele critici de legalitate. Înainte de a trece la text, trebuie evidențiat faptul că Administrația Prezidențială are un Departament Legislativ, condus de consilierul prezidențial Mihaela Ciochină, anterior numirii în funcție (ianuarie 2015) fiind Director general al Directiei generale legislative din Senatul Romaniei. Prin urmare, ar fi trebuit să cunoască legea în litera și spiritul ei, nu doar în limitele impuse de ordinele primite de la președinte.
Să vedem care sunt cele trei proaste sub care semnează Iohannis?
Că „scopul reglementării îl reprezintă marcarea zilei Tratatului de la Trianon prin organizarea, la nivel național și local, de manifestări cultural-educative și științifice consacrate conștientizării semnificației și importanței Tratatului de la Trianon. Astfel, scopul legii criticate nu este unul individualizat, precis determinat, întrucât nu rezultă cu claritate care este interesul social general vizat”. FALS! (Vezi Punctul 1 din sesizare)
Pentru că fie și numai din titlul legii, orice om trecut de nivelul analfabetului funcțional înțelege despre ce este vorba: celebrarea unui eveniment important în istoria României.
Tot aici, președintele contestă dreptul Parlamentului României de a legifera în domeniul sărbătorilor naționale, atribuție pe care o trece halucinant în dreptul autorităților administrative publice centrale!
Nu este o premieră faptul că Președinția României sub Klaus Iohannis confundă, amestecă și produce confuzie publică legislativă. Ce nu par să nu înțeleagă nici președintele, nici experții Departamentului Legislativ de la Președinție este că singurul abilitat de Constituție să emită Legi este Parlamentul, Legi cu caracter și aplicabilitate generală, națională! Dacă prin autorități dministrative publice centrale președintele înțelege Guvernul, se află în aceeași gravă eroare de înțelegere a legii, pentru simplul fapt că acesta emite Ordonanțe, nu legi, care trebuie aprobate de Parlament pentru a deveni … Lege!
Să mergem la Punctul 2 unde, în lipsă de orice argument logic în demersul de contestare constituțională, Președinția invocă faptul că „nu se poate determina cu precizie care sunt relațiile sociale reglementate, obiectul legii criticate nefiind unul determinat, fixat în mod clar și neechivoc”, deși … un paragraf mai departe arată cât se poate de clar că „scopul legii este acela de a scoate în evidență importanța respectivului Tratat prin organizarea unor manifestări cultural-educative și științifice”.
Și pentru a contura grava confuzie care domină gândirea Președinției României sub Iohannis, în documentul trimis la CCR se scrie negru pe alb că … „în acest mod, scopul reglementării, imprecis determinat, riscă să rămână neatins întrucât organizarea respectivelor manifestări poate fi de natură să dea naștere unor evenimente contrare celor urmărite de legiuitor”.
Nu în cele din urmă, dar mai ales pentru că pur și simplu nu aveau ce să inventeze pentru a face pe plac repetentului la istorie care ocupă funcția de președinte al României, la Punctul 3 al sesizării este contestat faptul că „Societatea Română de Radiodifuziune și Societatea Română de Televiziune, în calitate de servicii publice, vor include în programele lor emisiuni ori aspecte de la manifestările dedicate acestei zile”.
Altfel spus, nu este normal ca televiziunea și radioul public să prezinte evenimentele publice dedicate Tratatului de la Trianon, organizate potrivit legii, cu posibile alocări din fonduri publice!
Oare, se înțelege până unde merge demența gesturi anti-românești inițiate frecvent de președintele României?
Dacă Guvernul PNL îi este slugarnic, iar Ministerul de Externe condus de Bogdan Aurescu, a blocat orice demers pentru a marca un eveniment cu o însemnătate deosebită, după Centenarul 2018, asta nu face decât să accentueze eroarea istorică pe care Românie o parcuge.