România face o tradiție din absența de la marile evenimente economice organizate de China, ultima fiind marcată la cea de-a patra ediția a Expoziției Internaționale de Import-Expo (CIIE) 2021, încheiată ieri, unde au fost înregistrate oferte de achiziționare de bunuri și servicii în valoare de 70,72 miliarde USD.
După eșecul și rușinea înregistrată în luna Iunie, la Ningbo, când însemnele și numele României au fost eliminate din standul amenajat în cadrul celei de-a doua ediții a Expoziției China – țările Europei Centrale și de Est (ECE)/16+1 (vezi AICI), suntem la al doilea eveniment de amploare la care nici măcar atașații economici acreditați în China nu s-au deranjat cu prezența.
NINGBO | China reacționează la gesturile lipsite de diplomație ale României!
Asta după ce, având o experiență deloc fericită, oamenii de afaceri chinezi, care activează în relația schimburilor comerciale cu România, nu au mai găsit argumente pentru a investi într-un stand dedicat unde să fie promovate produse românești.
În cele șase zile ale expoziției de la Shanghai, aproape 3.000 de expozanți din 127 de țări și regiuni, au promovat cele mai diverse peste un milion de mărfuri și servicii: de la alimentare, la farmaceutice-medicale și cosmetice, de la autoturisme, la ultimele tehnologii, sisteme de construcție, amenajări imobiliare și brevetate eco.
De asemenea, la CIIE 2021 au participat aproape 100 de companii din clasamentul Fortune 500, din Germania, Marea Britanie, SUA, Australia, Japonia, Belgia.
China cere României să nu afecteze relația tradițională de prietenie și să trateze în mod echitabil companiile chineze!
Ce-a de a patra ediție a CIIE 2021 a avut o suprafață expozițională de 366.000 de metri pătrați, deja pentru ediția din 2022 fiind rezervați peste 150.000 de metri pătrați din suprafața expozițională.
În primele trei trimestre din 2021, China a înregistrat un import total în valoare de aproape două trilioane USD, în creștere cu 32,6% față de anul 2020, fiind înregistrat un nivel record.
Potrivit Organizației Mondiale a Comerțului (OMC), în prima jumătate din 2021, cota din piața internațională a importurilor a Chinei a crescut cu 0,7% de la an ajungând la 12%, contribuind cu 15% la creșterea importurilor globale.