Prima cale ferată de mare viteză, proiectată pentru un maxim de 350 km/h, a fost dată în exploatare între orașele Fuzhou-Xiamen (foto jos, Gara pentru trenurile de mare viteză)-Zhangzhou, aflate de-a lungul coastei de Vest a Strâmtorii Taiwan. 19,9 kilometri din întreaga lungime a proiectului de 277 de kilometri, este realizat peste mare, traversând golfurile Quanzhou, Meizhou și Anhai.
În aceste condiții, distanța dintre Fuzhou, capitala provinciei Fujian, până la Zhangzhou, este acum acoperită în 55 de minute, linia ferată fiind operată de China State Railway Group.
Acesta este cel mai nou proiect de infrastructură de mare anvergură finalizat de China, în decurs de șase ani (lucrările au fost demarate în 2017), proiect care asigură provinciei muntoase Fujian o nouă șansă de dezvoltare, prin conectarea la rețeaua națională feroviară de mare viteză.
Proiectul dispune de cele mai noi tehnologii inteligente, inclusiv Internetul obiectelor, edge computing și sistemul de geolocație.
Potrivit coordonatorilor de proiect, noua linie de cale ferată de mare viteză a prezentate aproape toate provocările de construcție, date fiind condițiile geografice montane și marine.
Construcția celor trei poduri care leagă golfurile Quanzhou, Meizhou și Anhai, dominate de vânturi puternice, valuri înalte, ape adânci și mediu marin aspru, a necesitat o proiectare specială, întregul proiect fiind adaptat zonei cu ridicat risc seismic.
În paralel cu pasajele feroviare, China a dezvoltat căi rutiere în regim de autostradă, care leagă malurile celor trei golfuri.
Mă gîndesc că nu circulă și trenurile de marfă ?!!!
Din motive de securitate, pe liniile de mare viteză din China rulează numai trenurile de profil, fiecare linie fiind dublă. Altfel spus, se merge într-o singură direcție pe linie, pentru a se evita coliziunile.
Așa ar fi fost bine și în România : o singură lege , nu două gemene și fără dus-întors ! La noi dacă se va permite în continuare circulația marfarelor pe infrastructura călătoarelor niciodată nu va putea crește viteza comercială .