ZIARUL FINANCIAR – China şi capitalismul: Multimiliardarul Liang Wengen, cel mai bogat chinez, ajunge în conducerea Partidului Comunist
Liang Wengen (57 de ani), cel mai bogat om din China, cu o avere estimată de Forbes la 9 mld. dolari va ajunge membru (deocamdată supleant) în Comitetul Central al Partidului Comunist Chinez, fiind primul om de afaceri din istoria de 90 de ani a partidului care accede în această instanţă supremă care cuprinde doar 200 de membri şi are controlul deplin asupra imensei armate chineze şi a celor peste un miliard de chinezi. Potrivit The Telegraph, care citează presa din China, Liang a intrat în Partidul Comunist în 2004 după ce preşedintele ţării i-a invitat pe oamenii de afaceri să vină spre partidul unic. … (…).
Textul integral AICI
HOTNEWS – Lijiang: oraşul unde femeile au încă ultimul cuvânt
Fotograful Şerban Mestecăneanu, alături de soţia sa Delia, călătoresc o lună prin China. Din supramodernul Shanghai, până în satele din provinciile sud-vestice, ei ţin un jurnal de călătorie în timp real: fotografii şi poveşti din cea mai mare şi mai misterioasă ţară din lume. Astăzi au ajuns în satele minorităţii Naxi, acolo unde matriarhatul e o amintire proaspătă şi unde femeile conduc încă. În satele Naxi casele au pisici din metal pe acoperiş şi peşti din lemn atârnaţi sub streaşină. … (…).
Textul integral AICI
CAPITAL – Şeful Coca-Cola: Este mai uşor să faci afaceri în China decât în SUA
Coca-Cola vede mediul de afaceri din Statele Unite ale Americii mai puţin prietenos decât cel din China, după cum a dezvăluit directorul executiv al corporaţiei, motivându-şi afirmaţia prin blocajul politic şi structura taxelor şi impozitelor care transformă piaţa americană într-un mediu tot mai lipsit de competitivitate. Muhtar Kent, directorul executiv al Coca-Cola, a spus că „în multe privinţe” este mai uşor să facă afaceri în China, pe care o compară cu o companie bine manageriată. „Agenţia de investiţii străine a Chinei este asemenea unui magazin mixt, iar administraţiile locale se luptă între ele pentru investiţii”, a declarat acesta pentru Financial Times. … (…).
Textul integral AICI
CURIERUL NAŢIONAL – Şeful Coca-Cola preferă China în faţa SUA
Şeful companiei care produce celebra băutură Coca-Cola susţine că SUA nu mai sunt profitabile pentru business, din cauza crizei adâncite, China, devenind, în schimb, un mediu propice dezvoltării afacerilor, potrivit CNBC. „China este ca o companie bine administrată. China a devenit o destinaţie mai prietenoasă cu mediul de afaceri decât SUA”, a precizat Muhtar Kent, CEO al The Coca-Cola Company, într-un interviu pentru „Financial Times”. … (…).
Textul integral AICI
RADIO ROMÂNIA – Accident de metrou în China
În urma coliziunii a două garnituri de metrou din Shanghai cel puţin 240 de persoane au fost rănite; potrivit agenţiei China Nouă. Cel puţin 240 de persoane au fost rănite, majoritatea uşor, în coliziunea produsă marţi după-amiază între două garnituri de metrou la Shanghai, transmite China Nouă şi France Press. Potrivit companiei Shanghai Shentong Metro accidentul a fost provocat de o defecţiune a sistemului automatic de semnalizare. … (…).
Textul integral AICI
GÂNDUL – Accident cu cel puţin 240 de răniţi la metroul din Shanghai
EVENIMENTUL ZILEI – Două garnituri de metrou s-au ciocnit în Shanghai
MEDIAFAX – Coliziune între două garnituri de metrou la Shanghai
COTIDIANUL – Noul se îmbină cu clasicul la „Paris Fine Art”
(…) Dintre exponatele etalate amintim „Doamna de curte”, numită şi „Fat Lady”, ce ţine în mână o oglindă. În China, acest tip de reprezentare, cu anatomia sveltă şi longilină, cu o plastică viguroasă, este caracteristică dinastiei Tang (618-906). Preţul de vânzare: 45.000 de euro. … (…).
Textul integral AICI
ROMÂNIA LIBERĂ – Eurovision şi umbre chinezeşti pe orizontul Schengen
(…) Dacă recitim presa românească dedicată vizitei premierului Boc în China (august 2011), înţelegem câteva din motivele temerilor. La vremea respectivă, analiştii noştri prezentau următoarele atuuri ale României în relaţia cu China: apartenenţa la uniunea vamală europeană, poziţia logistică asigurând prin Marea Neagră accesul atât către Uniunea Europeană, cât şi către ţările ex-sovietice şi chiar disponibilitatea României de a se transforma în nici mai mult, nici mai puţin decât avocatul Chinei în faţa Comisiei Europene. Toate aceste grozăveli şi laude de sine urmau să ne facă irezistibili în faţa chinezilor şi aveau un numitor comun: Uniunea Europeană. Aderarea României la spaţiul Schengen ar fi putut însemna penetrarea acestuia, sub forme disimulate, de către China? Acesta să fi fost motivul diminuării încrederii? … (…).
Textul integral AICI