Dacă a învățat ceva în perioada în care a fost primar, atunci asta cu făcutul pozelor a asimilat-o bine. Se vopsea o trecere de pietoni, hop! sărea la inaugurare. Finanțau guvernele proiecte din bugetul central, hop! se băga la tăiat panglica! Făceau companiile private un eveniment, hop! se ducea să se tragă în poză. Şi uite aşa, electoratul sibian dominat de inteligență a ajuns să vadă în Iohannis unica lumină călăuzitoare. O lumină rece care întunecă ţara, dar care mai ieri a servit poporului “România Educată”, un ceva ce pluteşte între nimic şi aproape un proiect. După “România lucrului bine făcut”, laboratorul cobaiului Klaus Iohannis ne oferă o “Românie educată” lipsită de identitate națională! Totul după mai bine de doi ani …
Nu lungesc vorba, trec direct la curiozități..
1. Cine a finanțat, finanțează și cu cât un astfel aproape proiect?
2. Care a fost modalitatea de selecție a celor care au ajuns coordonatori de proiect?
3. Unde este contactul cu România reală? (fără biserică și elite ești pe alte meleaguri)
Ceremonia fastuos-oficială de la Cotroceni a devoalat o realitate: Iohannis, împreună cu cei care îl ghidonează și finanțează, vine să ne ofere o “Românie educată” pentru că România de acum este needucată !? Și cine vine să ne spună asta? Un președinte cu grave carențe de logică și exprimare în limba română. Carențe atât de grave încât poate să afirme cu superioritatea semidoctului:
“Dacă vrem, însă, să construim un sistem foarte solid, trebuie să ne punem întrebarea ce fel de pregătire vrem să dăm tinerelor generații. Pentru ce anume să-i pregătim? Pentru viață, da. Pentru o carieră, da. Pentru o meserie, sigur că da. Dar ce meserie? Pentru meseriile secolului XX este un pic greșit. Noi trebuie să îi pregătim pentru meseriile secolului XXI, evident. Dar care sunt acestea? Dragii mei, dacă vă întreb, nu o să știți, și nu știe nimeni.” (aici)
La nivel public, “Româna educată” oferă o mână de documente, între care: “România Educată Proiect al Președintelui României, Klaus Iohannis Viziune și strategie 2018-2030” (24 pagini); “Scurtă prezentare a Proiectului România Educată” (8 pagini, o sintetizare a primului document); “Raportul atelier de consolidare a rezultatelor procesului de consultare din cadrul proiectului românia educată – București, 25-26 noiembrie 2016” (23 pagini). Ultimul, o mostră de ridicol, specifică stilului de lucru workshop.
O înșiruire de șabloane înecate într-un ocean de nonsens, lipsit de contact cu realitatea social-economică românească. Orice insistenţă riscă să ofere falsului proiect “Româna educată” mult prea multă importanţă şi atenţie.
“Româna educată” este o imagine fidelă a comportamentului cotidian al președintelui Klaus Iohannis: sfidător în fața evidențelor, arogant-superior în contact cu realitatea, incapabil să se plieze pe modelul și structura poporului român. Pentru că, place sau nu, România trebuie să rămână un spațiu cu o identitate culturală românească bine și corect definit, nicidecum un spațiu zdrobit și anulat de formule globaliste șablonare, așa cum caută să intoxice noua şmecherie marca Iohannis.
O șmecherie la care au fost lipite „65 de organizații non-guvernamentale/grupuri de inițiativă/instituții publice au înscris evenimente în calendarul oficial al proiectului „România Educată”, organizând dezbateri importante pe teme relevante pentru proiect”. Adică, o concentrare de organizații și evenimente cu relativă tangență cu obiectivul propus. Mai mult, aflăm la „pașii următori” ai proiectului că „Vă încurajăm să înscrieți sub egida proiectului „România Educată” evenimente care includ dezbaterea de teme conexe cu cele abordate de proiect, pentru a îmbunătăți rezultatele acestuia!”
Prin urmare, statistica oferită sub sloganul „România educată” este o însăilare de evenimente care dau cantitate. Toată această paradă electorală este ușor de înțeles urmărit site-ul oficial dedicat propagandei de promovare a președintelui Iohannis.
Cât timp unul dintre cei mai lipsiţi de bun simț dintre politicienii români vine să ne ofere o variantă a “Românei educate”, nu este dificil să înțelegem că ne este servită o nouă și mizerabilă păcăleală electorală. O însăilare de termeni, exemple și modele occidental-globaliste, lipsite de legătură cu școala românească, cu România și identitatea românească.