Două „cârtițe” cu diametrul de 6,35 metri proiectate de compania chineză China Railway Construction Heavy Industry Corporation din Changsha, destinate săpării tunelurilor subterane și sub-marine, au ajuns zilele acestea în Portul Constanța, urmând să fie utilizate în construcția metroului din Cluj-Napoca.
Este pentru prima oară când „cârtiţele chinezeşti” (foto) sunt exportate în România, fiind proiectate pentru realizarea rețelei subterane de transport din Cluj-Napoca.
Utilajele vor fi foloste la săparea unui tunel pe o distanță de 5,6 Kilometri, pe o singură linie, urmând să traverseze formațiuni de nisip, pietriș, mine de sare și cinci zone de fractură geologice.
Potrivit proiectului, municipiul Cluj-Napoca va fi al doilea oraș din România care va avea metrou, întreaga reța proiectată având o lungime totală de aproximativ 21 de kilometri, cu 19 stații subterane și una supraterană.
China Railway Construction Heavy Industry Corporation a înregistrat, în perioada Ianuarie-Septembrie 2024 o creștere a exporturilor de materiale și utilaje de construcție de 77,15%, intrând pe piețele din România, Polonia, Algeria și Azerbaidjan. Compania exportă echipamente miniere, de construcții și foraj, în peste 40 de țări și regiuni .
Dacă află Ursula, rămân clujenii fără metrou…
O veste bună. Să sperăm că acest început de colaborare se va extinde.