CHINA | Anul Nou al dragonului a generat un consum de 89,08 miliarde USD

Odată cu accelerarea redresării economiei interne, piața de consum din China a înregistrat o creștere explozivă în timpul Sărbătorii Primăverii 2024 – Anul Nou al dragonului. Datele oficiale arată că numărul călătoriilor înregistrate în cele 40 de zile ale „marii migrații” generate de sărbătoare a fost de pese 2,31 de miliarde.
Numai în perioada de vacanță din preajma Anului Nou (opt zile) au fost înregistrate 474 de milioane de călătorii interne, în creștere cu 34,3% față de 2022. Cheltuielile totale înregistrate în turismul intern au ajuns la aproximativ 632,69 miliarde yuani (89,08 miliarde USD), în creștere cu 47,3% față de 2022.

Potrivit datelor prezentate de companiile chineze de turism extern, chinezii au vizitat cu ocazia Anului Nou 1.754 de orașe din 115 țări.
Potrivit Ctrip, numărul biletelor vândute în parcuri și zone turistice interne a crescut cu 60% față de 2022, în timp ce vânzările de bilete pentru zonele turistice din afara Chinei au crescut cu 130% comparativ cu anul 2019.

Datele prezentate de compania financiară Alipay arată că nivelul consumului realizat de chinezi în străinătate a crescut cu 500% față de 2022.

Potrivit companiei Meituan, axată pe analiza pieței, nivelul mediu al consumului zilnic pe durata Sărbătorii Primăverii 2024 a crescut cu 36% comparativ cu perioada similiară din 2022.

Cinematografele din China au înregistrat încasări de 8,01 miliarde yuani (1,1 miliarde USD), fiind marcat un nou record al perioadei de Sărbătoarea Primăverii.

În condițiile în care Produsul Intern Brut (PIB) al Chinei a crescut în 2023 cu 5,2%, fiind de peste 126 trilioane yuani (17,52 trilioane USD), Fondul Monetar Internațional estimează că economia chineză va rămâne cel mai mare motor de creștere globală și în 2024, cu prognoze în creștere.

Despre Dan Tomozei

gazetar din România
Acest articol a fost publicat în China, Din presa chineză, Înţelege China, Sărbători chinezești, Veşti din China. Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.