Siret – Bărăgan, canalul mai scump decât autostrada Bechtel, în atenţia chinezilor

Sursa: GÂNDUL.INFO
Firme din China sunt interesate să investească în construcţia canalului magistral de irigaţii Siret-Bărăgan.
Reprezentaţii Ministerului Agriculturii au discutat recent cu investitori chinezi despre realizarea canalului Siret-Bărăgan, partea chineză dorind să ştie cum îşi poate recupera banii, în cazul în care ar decide să investească în acest obiectiv.
„Săptămâna trecută am avut o întâlnire cu o delegaţie chineză care are un apetit pentru astfel de investiţii. Cel mai importat lucru pe care l-a cerut partea chineză a fost modul de amortizare a investiţiilor. În acest obiectiv al canalului Siret-Bărăgan sunt implicate trei ministere, respectiv Ministerul Transporturilor, Ministerul Mediului şi Ministerul Agriculturii”, a declarat secretarul de stat în Ministerul Agriculturii, Daniel Botănoiu, citat de Agerpres.
Valoarea totală a investiţiilor statului român, prin Administraţia Naţională „Apele Române”, pentru cei 50 km de canal executaţi în 20 de ani, dintre care doar 5,7 km de canal sunt „funcţionali”, a fost de circa 132,8 milioane de euro. Astfel, la un calcul simplu reiese că fiecare kilometru „funcţional” din canalul Siret – Bărăgan a costat statul român 22,8 milioane euro, adică mai mult decât pentru fiecare km din autostrada Transilvania, construită de Bechtel, unde costurile au fost de 20 de milioane de euro pe km.
Textul integral: AICI

Despre Dan Tomozei

gazetar din România
Acest articol a fost publicat în Din presa românească, România - China. Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.