China extinde reţeaua feroviară cu 30.000 km, până în 2020

China extinde reteaua feroviara 1Ambiţiile autorităţilor chineze de a transforma industria feroviară într-o forţă de bază a economiei au fost prezentate, recent, la Beijing. China intenţionează să construiască 30.000 de kilometri noi de linie ferată, până la sfârşitul anului 2020, extinzând lungimea totală la 150.000 de kilometri. Din total, aproximativ 11.000 de kilometri vor fi destinaţi trenurilor de mare viteză care, astfel, vor ajunge la aproximativ 30.000 de kilometri. (Surse: China Daily, Radio China Internaţional, Xinhua)

În următorii ani, dezvoltarea căilor ferate din China va viza zonele centrale şi de vest, fiind stimulată extinderea legăturilor feroviare inter şi intra urbane. Potrivit proiectului, până la sfârşitul anului 2020, peste 80% din oraşele aflate în zona continentală a ţării, cu peste un miliard de oameni, vor fi conectate la căile ferate de mare viteză.

China extinde reteaua feroviara 2Pe de altă parte, Comisia Naţională pentru Dezvoltare şi Reformă (CNDR) din China a prezentat şi planul naţional de dezvoltare a căilor ferate până în 2025, care prevede o reţea de 175.000 de kilometri, cu 38.000 de mare viteză.

Potrivit CNDR, China avea în 2015, 121.000 de kilometri de cale ferată operaţională. De asemenea, după ce în 2008 China a dat în funcţiune prima linie de mare viteză, Beijing-Tianjin, în 2015 s-a ajuns la o reţea de 19.000 de kilometri (peste 60% din reţeaua mondială de mare viteză se află în China), cu peste cinci miliarde de călătorii efectuate, cifră care a crescut anual cu 30%. Zilnic, în China se află în trafic 4.200 de „trenuri glonţ”, asigurând transportul a peste patru milioane de pasageri.

Din altă perspectivă, China derulează cercetări pentru a îmbunătăţii viteza de rulaj pe căile de mare viteză, fiind vizată bariera celor 400 km/h, un record la nivel mondial.

Primul experiment derulat cu succes a avut loc recent, în provincia Henan, când două trenuri de mare viteză au trecut unul pe lângă altul la viteze de peste 400 de kilometri pe oră, într-un interval de mai puţin de două secunde. China extinde reteaua feroviara 3Rulând cu 420 km/h, trenurile au marcat cea mai mare viteză la care au trecut vreodată două trenuri unul pe lângă altul. Testul a avut loc fără probleme, în ciuda presiunilor eoliene extreme generate de viteza mare, neexistând probleme pentru căile de rulare şi nici pentru cei aflaţi la bord.

Mai mult, au fost înregistrate o serie de date valoroase, pe durata experimentului trenurile fiind echipate cu peste de 2.000 de senzori care au adunat date privind zgomotul, consumul de energie şi nivelul vibraţiilor, variabile care pot schimba dramatic comportamentul trenurilor atunci când acestea ajung la viteze mari.

China extinde reteaua feroviaraDatele prezentate de oficialii Corporaţiei Căilor Ferate din China arată că reţeaua de mare viteză Beijing-Shanghai a devenit proiectul naţional feroviar cel mai profitabil. În 2015, pe această rută, a fost înregistrat un venit total record de 23,42 miliarde yuani, cu un profit net de 6,58 miliarde yuani (983,6 milioane USD).

Linia de mare viteză Beijing-Shanghai a fost propusă iniţial să fie construită în anii 1990, însă lucrările au început abia în 2008. Finalizate în iunie 2011, costurile totale s-au ridicat la aproximativ 208,8 miliarde yuani. Distanţa de peste 1.300 de kilometri dintre cele două metropole este acoperită în mai puţin de 5 ore, faţă de 14 cât dura iniţial.

REFERINŢE >>>
CHINA – Tren de mare viteză testat la 385 km/h
China – 16.000 de kilometri de cale ferată de mare viteză, în şase ani!
România doreşte atragerea Chinei într-un proiect feroviar de mare viteză
China va investi 13,1 miliarde USD în reţeaua feroviară din Nigeria
China exportă componente feroviare în Europa
Chinezii au inaugurat calea ferată pe care trenurile ating 300 km/h

Despre Dan Tomozei

jurnalist din România
Acest articol a fost publicat în Analize - Comentarii, China, Din presa chineză, Înţelege China, Veşti din China. Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.