Camera de Comerț a Uniunii Europene reacționează la controalele anti-monopol derulate în China

2014_European_Chamber_Statement_on_China_AML-related_Investigations-1Pe baza numeroaselor cereri de comentarii cu privire la investigațiile derulate în China în baza Legii Anti-Monopol, Camera de Comerț a Uniunii Europene în China are placerea de a oferi o poziție care să acopere numeroase sectoare vizate de investigațiile antitrust realizate pe parcursul ultimului an. Iată textul integral al comunicatului transmis azi.

Camera Europeană a afirmat, de mai mulți ani, că punerea în aplicare efectivă a Legii Anti-Monopol (LMA) în China ar fi benefică pentru dezvoltarea unei economii de piață sănătoase.2014_European_Chamber_Statement_on_China_AML-related_Investigations-2
Punerea în aplicare în creștere a LMA, într-o serie de sectoare, în ultimul an, este important pentru că trimite un mesaj puternic pentru companiile care vor fi trase la răspundere, pentru supremația legii.
De asemenea, aceste investigații cu profil înalt, oferă Chinei o oportunitate de a demonstra că investigațiile vor fi efectuate în deplină conformitate cu statul de drept.

Acest lucru este simultan cu angajamentele repetate ale guvernului de a consolida în continuare statul de drept în China, fenomen care va fi punctul central în cea de-a patra sesiune plenară a viitorului cel de-al 18-lea Congres al Partidului. Pentru ca acest lucru să se întâmple, cele mai bune practici legale trebuie să fie acceptate, pentru a se asigura că aplicarea legii administrative se efectuează în mod imparțial, transparent și constant.

Transparența procedurală a Comisiei Europene ar putea fi luat drept un model pentru modul de a efectua investigațiile antitrust. Inspecțiile nu trebuie să aducă atingere rezultatului anchetei, iar dreptul deplin la apărare trebuie să fie acordat societăților în cauză. Camera Europeană nu este convinsă că acest lucru a fost în mod sistematic respectat în cazul investigațiilor recente din China.

Camera Europeană a primit numeroase semnale de alarmă din partea unui număr de sectoare potrivit cărora sunt folosite tactici de intimidare administrative pentru a determina companiile să accepte sancțiuni și soluții fără audieri complete. Practici cum ar fi informarea companiilor de a nu contesta investigațiile, de a nu aduce avocați la audieri sau de a nu implica guvernele sau camerele de comerț sunt contrare celor mai bune practici.

În timp ce Camera Europeană recunoaște că un număr de companii chineze au fost investigate pentru încălcarea AML, comunitatea de afaceri europeană este, de asemenea, tot mai preocupată de întrebarea dacă companiile străine sunt vizate de investigații în mod disproporționat.

În unele dintre industriile aflate sub investigație, companiile autohtone nu au fost vizate pentru încălcări similare. Mai mult decât atât, în unele cazuri, care implică societăți mixte, a fost vizat doar partenerul străin, care a fost identificat ca fiind o parte a investigațiilor. Un principiu de bază al unei economii globalizate este că toți operatorii economici, indiferent de naționalitate, ar trebui să fie trași la răspundere după aceleași criterii și să fie tratați în mod egal. Dreptul concurenței nu ar trebui să fie folosit ca un instrument administrativ pentru a face rău companiilor sau pentru servi alte scopuri, cum ar fi reducerea forțată de preț, pe căi administrative.

Camera Europeană susține obiectivul Chinei de a corecta imperfecțiunile pieței, cu scopul ca aceasta să stabilească prețul în baza realităților pieței. Cu toate acestea, acest obiectiv necesită o abordare holistică. Măsuri de sus în jos, bazate pe examinarea prețului final, fiind o abordare. Cu toate acestea, este, probabil, mult mai important să fie priviți și alți factori care contribuie la creșterea prețurilor la consumatori. În sectoarele pe care multe dintre investigațiile antitrust s-au concentrat, prețurile de piață ridicate sunt cauzate de numeroși factori. Marjele ridicate ale distribuitorilor și vânzătorilor, impozitele mari de import pentru bunurile de lux și cerințe costisitoare de certificare și de înregistrare, și apoi nu trebuie uitat dorința Chinei de a crea o economie de piață.

China trebuie să continue să pună accentul pe dereglementare în favoarea supravegherii după introducerea bunurilor pe piață. Ca o parte a acestui proces, Camerei Europene rămâne convinsă că punerea în aplicare a AML ar putea fi drept unul dintre cele mai bune instrumente, nu numai pentru a crea o economie bazată tot mai mult pe piață, în China, dar, de asemenea, pentru reducerea comportamentului neconform și chiar corupt. Cu toate acestea, pentru ca acest lucru să se întâmple, China trebuie să continue să pună în aplicare AML într-un mod transparent, imparțial și consecvent și într-un mod care este benefic pentru consumatori și echitabil pentru afaceri.
Sursa: Camera de Comerț a Uniunii Europene în China

REFERINȚE >>>
Europenii, încă reticenţi în a accepta investițiile chineze
Li Keqiang: Tensiunile nu reprezintă imaginea de ansamblu a relaţiilor chino-europene, chino-americane
Viorel ISTICIOAIA-BUDURA: Există momente în care amplitudinea schimburilor comerciale China – UE atinge interesele anumitor companii (I)
Viorel ISTICIOAIA-BUDURA: Reuniunea de la Bucureşti ar trebui să producă elemente de angajament China – ECE, pentru consolidarea Uniunii Europene (II)
China – UE 2020, un acord „fără precedent”
Summit China – UE 2013 | Creştere verde, într-o lume mai sigură
Planurile UE-China pentru următorul deceniu

Despre Dan Tomozei

gazetar din România
Acest articol a fost publicat în China, Europa, Europa - Asia, Uniunea Europeană, Veşti din China. Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.